Fotbalový trh opouští tradiční sponzoři, do hry se tlačí noví dravci

Český fotbal vyjednává o sponzorství Gambrinus ligy. Ve hře jsou až desítky milionů korun. Podle odborníku se na trhu dají očekávat výrazné změny.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Liberecký záložník Josef Šural a obránce Příbrami Tomáš Zápotočný v hlavičkovém souboji během utkání 10. kola Gambrinus ligy

Liberecký záložník Josef Šural a obránce Příbrami Tomáš Zápotočný v hlavičkovém souboji během utkání 10. kola Gambrinus ligy | Zdroj: ČTK

Fotbalová Gambrinus liga je název, na který jsou fanoušci zvyklí už 17 let. Teď se však objevují spekulace, že hlavním sponzorem by se mohla stát jiná firma.

„Současná smlouva platí do poloviny letošního roku a nyní probíhají jednání s Fotbalovou asociací České republiky o další spolupráci. Do ukončení těchto jednání by bylo předčasné poskytovat jakékoliv informace,“ uvádí Kateřina Krásová, mluvčí Plzeňského Prazdroje, pod který Gambrinus patří.

Přehrát

00:00 / 00:00

Fotbalový trh opouští tradiční sponzoři, do hry se tlačí noví dravci

Odborník na reklamu Daniel Köppl předpokládá, že pro komerční firmy s rychleobrátkovým zbožím přestává být český fotbal atraktivní.

„Hlavní problém je v úrovni fotbalové ligy. Dále pak skandály, s nimiž je Gambrinus liga spojená, stejně tak kultura jako taková, tedy nevybavenost stadionů, malá návštěvnost. Společnostem rovněž chybí to, že se z fotbalu u nás neudělala společenská událost jako třeba v Německu,“ informuje Köppl.

Průměrná návštěvnost se pohybuje jen v řádech tisíců. Proto je pro podniky, které prodávají své zboží, v podstatě výhodnější zadat si reklamu do médií než investovat do sponzoringu fotbalu.

Pro sázkové společnosti je nejvyšší ligová soutěž naopak stále zajímavá příležitost. Právě ty by mohly vložit do sponzoringu českého fotbalu hodně peněz. V Hospodářských novinách se dokonce objevily spekulace, že Fortuna nabídla 55 milionů korun ročně.

Tuto zprávu ovšem fotbalový svaz ani Fortuna nepotvrdily.

„Fortuna učinila směrem k fotbalové asociaci nabídku. Rádi bychom se stali generálním partnerem nejvyšší fotbalové soutěže, ale jednání stále probíhají, proto nelze bližší informace komentovat,“ tají konkrétní částku mluvčí Fortuny Petr Šrain.

Dostat své jméno do názvu první ligy ale nebude mít Fortuna jednoduché. Smlouvu má s fotbalovým svazem uzavřenou totiž také její konkurence - Tipsport, který v lize prezentuje svoji značku Chance. A v rámci této smlouvy má jako sázková kancelář exkluzivitu na další tři roky.

„Vzhledem k tomu, že Chance je oficiálním sázkovým partnerem svazu, je logické, že oficiálním sázkovým partnerem může být ze sázkového oboru pouze jedna společnost. Kdyby tomu mělo být jinak, marketingová hodnota by nebylo taková,“ vysvětluje mluvčí Tisportu Lubomír Ježek.

Křetínský ji připraven investovat miliony

Podle odborníka na reklamu Daniela Kepla je ovšem na obzoru ještě další silný hráč.

„Velkou roli bude hrát i jeden ze spolumajitelů fotbalové Sparty Daniel Křetínský, nový spolumajitel jednoho z velkých mediálních domů. Podle některých informací se bude snažit posílit svůj vliv ve fotbalovém businessu. Pokud k tomu skutečně nastane, tak bude investovat řádově stovky milionů korun,“ přibližuje Köppl.

Daniel Křetínský je mimo jiné majitelem české pobočky Ringier Axel Springer, která vydává například Blesk, Aha nebo Sport.

Jitka Hanžlová, Hanka Shánělová, Marek Augustin Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme