Silnici první třídy mezi Hradcem Králové a Jaroměří trápí dlouhé a zbytečné kolony
Dlouhé kolony aut se už měsíc tvoří na silnici první třídy mezi Hradcem Králové a Jaroměří. U obce Trotina upravuje Ředitelství silnic a dálnic křižovatku a jezdí se tam kyvadlově jedním pruhem. Jenže na stavbě se už týdny nepracuje. Důvodem má být špatně připravený projekt. Stavební firma udělala první práce, ale pak se zjistilo, že pod křižovatkou je jiné podloží.
Opuštěné staveniště a kolony aut s netrpělivými řidiči sleduje obsluha sousední benzinové pumpy.
„Řidiči jsou rozčílení. Z Jaroměře do Hradce jedou hodinu a půl. Dříve to zvládli za půl hodiny, možná i dřív. Posledních 14 dní nejde vidět žádná pracovní činnost,“ informuje.
Žena, která si nepřála zveřejnit jméno, jezdí sama do práce místo sedmi minut půl hodiny. Kolony od Hradce Králové i Jaroměře jsou na denním pořádku.
„V době špičky nám naši zpravodajové pravidelně volají, jak když jedou ráno do Hradce, tak odpoledne, když se vrací z práce. Kolony tam jsou různé. Někdy to je do 20 minut, někdy jsou i delší,“ vysvětluje moderátor Zelené vlny Českého rozhlasu Luděk Khebl.
Řidiči si cestu zkracují nejrůznějšími způsoby. Na nárůst dopravy si stěžuje i nezávislý starosta nedalekých Smiřic Luboš Tuzar.
„Kolony jsou někdy až k Hradci Králové, na druhou stranu až směrem k Jaroměři. Kdo se v místě vyzná nebo kdo aktivně využívá navigaci, tak si cestu určitě zkracuje,“ říká Luboš tuzar.
Podle vyjádření firmy Sovis, která křižovatku rozšiřuje, se při zemních pracích ukázalo, že v místě je jiné podloží, než předpokládal projekt. Firma tak udělala, co bylo možné, a do teď situaci řešila s projektantem.
Stavba by se měla v nejbližších dnech opět rozeběhnout. Jenže už v nebližších dnech se mělo přes stavbu opět jezdit obousměrně. Teď je jasné, že řidiči budou v kolonách stát další týdny, což vadí například Janu Fárnerovi, ten místem jezdí pravidelně.
„Nikde nic, žádný člověk. Když přejíždíte přes den nebo odpoledne, tak je staveniště ve stejném stavu. Není to v pořádku, a hlavně za naše peníze. Ti lidi by k tomu měli mít jiný přístup,“ myslí si.
Obdobné otázky byly položeny i investorovi stavby - Ředitelství silnic a dálnic, za dva dny odpověď zatím nepřišla.