Zákaznické centrum v Praze po dopoledním výpadku znovu vydává opencard

Zákaznické centrum karet opencard v pražské Jungmanově ulici už normálně funguje. Během dopoledne úředníci nemohli vydávat nové karty. Původní informace byla, že problém souvisí s končící smlouvou Prahy s firmou eMoneyServices. Šlo ale o problém v počítačovém systému, který během dopoledne technici opravili.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Opencard

Opencard | Foto: Filip Jandourek

Pro expresní kartu přijdou většinou žádat lidé, kteří ji ztratili či zničili a nutně ji potřebují, co nejdříve, tedy na počkání. Běžně má o takovou službu zájem asi stovka lidí denně, dnes během dopoledne o ni požádalo zhruba třicet lidí.

Zaměstnankyně centra jim ale musely vysvětlit, že služba nefunguje. Doporučili jim buď, aby přišli odpoledne, nebo s ním vyplnily žádost a karta jim přijde za 14 dní. Technikům se během dopoledne podařilo chybu v systému nalézt a systém se pak znovu rozběhl.

Přehrát

00:00 / 00:00

Nefunguje expresní vydávání nových karet Opencard. Podrobnosti zjišťovala redaktorka Anna Königsmarková, o tématu mluví také Lukáš Landa z občanského sdružení Oživení, který kauzu opencard dlouhodobě sleduje.

Spekulovalo se o tom, že příčinou výpadku mohla být končící smlouva s firmou s eMoneyServices (EMS), která do pondělí zajišťovala servis systému. Zástupci magistrátu ale jakoukoli souvislost popírají. Podle mluvčí Petry Hrubé v minulosti k problémům s expresními kartami už došlo.

Lukáš Landa z občanského sdružení Oživení, který kauzu opencard dlouhodobě sleduje, si naopak myslí, že výpadek měl souvislost s ukončením smlouvy s EMS.

„Navíc je to situace, kterou město zhruba před měsícem předvídalo, že může nastat problém s vydáváním karet. Proto uvažovalo o zavedení papírových kuponů, od čehož pak ustoupilo,“ připomíná.

EMS tvrdí, že s výpadkem nemá nic společné. Pokud by se něco stalo, byla by to prý plná odpovědnost pražského magistrátu. „EMS celkem logicky říkají, že bez nich hrozí kolaps. Je to firma, která vydělává právě na té podpoře. Ročně inkasovala od dopravního podniku a města 50 milionů korun,“ říká Lukáš Landa.

Praha chce s EMS o systému dál jednat

Praha a firma eMoneyServices (dříve Haguess), vedou už několik týdnů ostré debaty ohledně dalšího fungování projektu. Minulý týden vedení města oznámilo, že s EMS neprodlouží smlouvy na servis systému. K 15. červnu pak Praha podporu opencard od firmy převzala.

„Převzetí podpory neznamená, že bychom přerušili kontakty, naopak jsme učinili všechny potřebné kroky k narovnání vztahů,“ uvedl Tomáš Hudeček. Praha chce se společností EMS nadále o systému Opencard jednat.

Projekt Opencard stál Prahu už zhruba 1,35 miliardy korun. Dosud si kartu vyzvedlo asi 1,2 milionu lidí, skutečných uživatelů je kolem milionu.

Výhradním vlastníkem práv byla firma Haguess (dnes eMoneyServices), se kterou uzavíralo smlouvy bývalé vedení města v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS). V kauze zatím bylo odsouzeno pět úředníků magistrátu.

Kauza opencard | Foto: Český rozhlas

Anna Königsmarková, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme