MS ve fotbale se stalo magnetem pro sázkaře, Češi prosázeli asi 1,3 miliardy

Češi na fotbalovém mistrovství světa v Brazílii prosázeli zhruba jednu miliardu a 300 milionů korun. Šampionát se podle bookmakerů a odborníků na sázkový byznys stal jednoznačně nejatraktivnější akcí letošního roku.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sázková kancelář (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Odborníci i samy firmy takovou sumu očekávali. Sázková kancelář Fortuna dříve řekla, že očekává celkový objem přijatých sázek ve výši půl miliardy korun. A této hranice společnost prý dosáhne. Oproti mistrovství světa v Jihoafrické republice by to byl nárůst o 25 procent.

Konkurenční Chance pak odhaduje celkový obrat 200 milionů korun. Sázkové kanceláře ještě přesné částky sčítají, podle Asociace provozovatelů kurzových sázek ale přesáhne celková suma 1,25 miliardy korun.

Celkový objem přijatých sázek by byl ještě o něco vyšší, kdyby na šampionátu hrál český tým. Jinak by vypadalo i celkové sázení. Podle ředitele Asociace provozovatelů kurzových sázek Marka Hermana by bylo ještě atraktivnější:

Přehrát

00:00 / 00:00

O sázení na fotbalové MS mluvil redaktor Jan Beneš

„Fotbal je nejpopulárnější z hlediska sázkového byznysu. A kam jedou čeští sportovci, tak tam se více sází. Čím víc jsou úspěšnější, tím jsou sázky vyšší.“

Částka 1,3 miliardy korun jsou celkové příjmy. Sázkové společnosti vyplatily fanouškům na výhrách kolem jedné miliardy a zhruba 150 milionů korun. Byznys sázkových kanceláří spoléhá na to, že se v průběhu sportovní akce stane nějaké překvapení. Firmy by se proto víc radovaly, kdyby při včerejším finále dali v prodloužení gól Argentinci, a ne Němci. Ti totiž byli jasnými favority a podle toho vypadal i kurz.

„Když jdou sportovní turnaje podle papírových předpokladů, tak máme velký problém a jsme nervózní. My máme takzvaný plovoucí kurz, to není nastaveno natvrdo. S počtem sázek přijatých na internetu se naše výhry snižují, je to kolem osmi až deseti procent, u kamenných poboček je to malinko více,“ dodává Herman.

Letošní fotbalové mistrovství nebylo jenom nejatraktivnější pro sázkaře. Šampionát byl z pohledu prodeje vysílacích práv nejdražší mezi všemi sportovními utkáními a překonal i olympijské hry. Mistrovství světa bylo i nejnákladnější a podle dřívějších odhadů odborníků mělo patřit i mezi nejsledovanější sportovní události v historii.

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme