Ústecký kraj chystá větší podporu regionálních tratí. Starostové chtějí peníze i pro nádraží

Na severu Čech mají hned několik železničních tratí, které v týdnu zejí prázdnotou, kdežto o víkendu po nich jezdí speciální vlaky. Ústecký kraj navíc připravuje nový způsob financování těchto tratí. Peníze chce použít z ušetřených financí z autobusové dopravy.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Švetsková dráha

Švetsková dráha | Foto: Jan Bachorík | Zdroj: Český rozhlas

Pravidelně jezdí vlaky například do Třebívlic po takzvané Švestkové dráze, zatím alespoň o prázdninách.

„Švestková dráha vede z Litoměřic, přes Čížkovice, Třebenice, Třebívlice, Libčevsi až do Mostu,“ říká Karel Mikolášek z Konzultační dopravní společnosti.

Vloni se na Švestkové dráze svezlo skoro 3000 cestujících. Na další lokálce, Kozí dráze, která vede z Děčína, přes Jílové, Telnici a Krupku do Oldřichova u Duchcova převezly regionální vlaky skoro 10 tisíc lidí. Doupovskou drahou cestovalo pět tisíc lidí.

Přehrát

00:00 / 00:00

O budoucnosti regionálních tratí v Ústeckém kraji natáčel reportér Jan Bachorík

Počet lidí, kteří vlakem jezdí tak rozhodně malý není. Podobně tomu bylo v době zrušení švestkové dráhy.

„Samotný akt zrušení švestkové dráhy vyvolal nevoli mezi občany a potíže při dopravě do nemocnice, do zaměstnání nebo škol. Je pravdou, že kraj nahradil tyto spoje spoji autobusovými a tak lidé postupně zvykli na to, že mohou dojíždět autobusy,“ vysvětluje starosta Třebívlic a krajský zastupitel zvolený za Severočechy.cz Josef Seifert.

Dodnes se na provoz víkendových vlaků skládají obce podél trati a přispívá na ně i Ústecký kraj. Do budoucna počítá s tím, že by podporoval regionální tratě už v rámci rozpočtu. Záleží ovšem na tom, kolik se podaří ušetřit na autobusové dopravě.

„Musíme ušetřenou částku rozložit do více položek a jednat o tom, jak to udělat od příštího roku,“ říká krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek z KSČM.

Starostové podobné úvahy vítají, podle nich by se ale mělo začít také se záchranou nádražních budov a nejen provozu.

Jan Bachorík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme