Indická společnost Zomato kupuje portály Lunchtime.cz a Obedovat.sk

Na českém trhu internetových firem se uskutečnil další zajímavý obchod. Indická společnost Zomato koupila gastronomický portál Lunchtime.cz. Ten zveřejňuje adresy a menu restaurací ve všech krajských městech.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

talíř | Foto: stock exchange

Gastronomické portály zveřejňují nejen adresy restaurací, ale zároveň s tím i menu na konkrétní den. Smyslem je, aby si klient bez zdržování a bloudění vybral v místě, kde zrovna je, nejbližší restauraci a rovnou věděl, co nabízí k obědu.

Je to tedy vlastně obědový průvodce. Gastronomické portály si za tyto služby berou od provozoven poplatky. A na tom je postavený jejich byznys. Třeba zmiňovaný Lunchtime.cz má ročně milionové obraty.

Přehrát

00:00 / 00:00

O akvizici na poli internetové gastronomie mluvil Jan Beneš

„My jsme v roce 2011 utržili něco kolem 4,5 milionu korun, v roce 2012 to bylo 6 milionů korun. Potom se nám začalo dařit trošičku více, narostli jsme, takže v roce 2013 to bylo už 10 milionů korun,“ říká jeho spoluzakladatel Igor Třeslín.

Podle odborníků rostla vedle tržeb i návštěvnost webu, což byl jeden z důvodů, proč měli Indové o zdejší firmu zájem.

Internetová gastronomie mění i další hráče

Deník E15 připomíná, že vlastnickou změnou nedávno prošel i projekt DameJidlo.cz. Jeho zakladatel Tomáš Čupr prodal svůj podíl ve firmě za desítky milionů korun. To je další hráč na poli české internetové gastronomie.

Co se týká Lunchtimu.cz, podle odborníků se nejedná o příliš velkou transakci. Myslí si to třeba šéf pro fúze a akvizice poradenské společnosti EY Petr Kříž.

„Z mého pohledu je to spíše modelový příklad, kdy otec zakladatel v roce 2006 společnost založil, několik let ji budoval. Poté ji předal do rukou finančnímu investoru společně s výkonným ředitelem, který na ní dále držel významný vlastnický podíl, aby byl motivován pro další prodej.“

Cesta k dalším trhům

Společnost Zomato, která je jednou z největších globálních restauračních průvodců, má chuť expandovat. V Evropě zatím podniká jen ve Velké Británii a Portugalsku, částečně i v Turecku.

Podle Petra Kříže ze společnosti EY se chce skrz českou firmu dostat i na další trhy: „Česká republika je z tohoto pohledu výbornou platformou pro testování trhu celé střední Evropy, protože trh není ani tak velký a složitý jako například staré země EU, ale na druhé straně je dostatečně bohatý.“

„Lze předpokládat, že lidé budou utrácet v restauracích více než třeba v jiných nových zemích Evropské unie,“ míní Kříž.

Zomato má aktuálně podrobné informace o více než 250 tisících podnicích v celkem 15 zemích světa.

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme