Ani 10 let po tragické nehodě v Březhradu se někteří lidé nevyrovnali s jejími následky

Dnes uplynulo přesně 10 let od tragické nehody v královéhradecké čtvrti Březhrad. Při srážce autobusu dopravního podniku a vlaku zemřeli kromě řidiče autobusu tři lidé a několik dalších se zranilo. Ani 10 let od události nezahojilo rány, které za sebou nehoda zanechala.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Železniční přejezd v královéhradecké čtvrti Březhrad, kde došlo v roce 2003 k tragické nehodě | Zdroj: ČTK

„Já si myslím, že se z toho nevzpamatuji nikdy. Co se stalo, se stalo. Je to osud, že to potkalo zrovna mě. Nedivím se lidem, že někde skáčou z mostu kvůli lásce, ale kdo tohle nezažije, nikdy to nepochopí. To zkrátka nejde,“ popisuje své pocity Josef Pekárek.

Před deseti lety mu při srážce autobusu městské hromadné dopravy a vlaku na nedalekém přejezdu zemřel sedmnáctiletý syn. Jeho dcera tehdy ranní linku číslo 12 nestihla.

Přehrát

00:00 / 00:00

V Březhradu po 10 letech od tragické nehody natáčel redaktor Bohuslav Štěpánek

Tragédie ze 4. dubna 2003 si vyžádala další tři oběti a několik zraněných. Později komise místní samosprávy prosadila větší zabezpečení přejezdu.

„Docílili jsme toho, že se tam instalovaly mechanické závory, které samozřejmě zvyšují bezpečnost daleko víc nežli jenom světelné označení,“ potvrzuje předseda komise místní samosprávy Dušan Ferčák.

Přejezdů, kde se zvýšil stupeň zabezpečení, v České republice postupně přibývá. I proto podle Jana Kučery z Drážní inspekce počet smrtelných nehod na železničních přejezdech od roku 2003 klesá:

„Zatímco v roce 2003 jsme evidovali 68 usmrcených osob na železničních přejezdech, v loňském roce to bylo necelých 30. Zabezpečení železničních přejezdů se neustále zlepšuje.“

Nehoda v hradecké čtvrti Březhrad nezměnila jen životy některých rodin, ale i přístup institucí k bezpečnosti na železničních přejezdech. Přesto zůstávají v České republice stovky nebezpečných přejezdů. Jen Správa železniční a dopravní cesty vytipovala kolem čtyř stovek z nich, které čekají v blízké době úpravy.

Matěj Skalický, Bohuslav Štěpánek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme