DPP řeší praskliny na podvozcích metra. Opravené vozy by mohly vyjet v březnu
Podvozky vozů pražského metra trápí praskliny. Objevily se už na 110 podvozcích, z provozu tak muselo být dočasně odstaveno 6 souprav. Výrobce podvozků, firma Bombardier, ani po šesti měsících nepřišla s žádným konkrétním řešením, a proto se v dopravním podniku rozhodli, že si podvozky opraví sami.
„Rád bych předešel všem spekulacím, které kolem toho jsou. Podvozky M1, na kterých se objevila závada v polovině minulého roku, jsou v současné době řešeny. Provoz na trase C je v pořádku, podvozky a soupravy budou opravovány. My jednáme s firmou Siemens a Bombardier o dalším postupu,“ objasňuje šéf pražského dopravního podniku Jaroslav Stůj.
I když vozy metra mají vydržet minimálně 35 let, záruka trvá jen 2 roky a většině souprav už vypršela. Proto je výrobce ani opravovat nemusí. Dopravní podnik si tedy poradil sám.
„My ten rám musíme odstrojit, otočit, vybrousit to příslušné místo defektu a pak se zavaří, zabrousí a pak se udělá defektoskopická kontrola. Nesmí tam být žádná vada,“ upřesňuje šéf Správy vozidel metra Josef Němeček, co taková oprava obnáší.
Němeček vidí hlavní příčinu prasklin v nekvalitním svaření rámů podvozků firmou Bombardier: „Dá se říct, že část, kde je výskyt trhlin největší, je na vozidlech, jejichž rámy se vařily v Maďarsku,“ říká.
Oprava jednoho podvozku tímto způsobem trvá asi jeden den. Technologický postup teď posoudí odborníci z výzkumného ústavu kolejových vozidel a také drážní úřad. Pokud vše odsouhlasí, mohla by první opravená souprava vyjet do provozu na trase C někdy v březnu.