DPP řeší praskliny na podvozcích metra. Opravené vozy by mohly vyjet v březnu

Podvozky vozů pražského metra trápí praskliny. Objevily se už na 110 podvozcích, z provozu tak muselo být dočasně odstaveno 6 souprav. Výrobce podvozků, firma Bombardier, ani po šesti měsících nepřišla s žádným konkrétním řešením, a proto se v dopravním podniku rozhodli, že si podvozky opraví sami.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pražské metro. Ilustrační foto.

Pražské metro. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

„Rád bych předešel všem spekulacím, které kolem toho jsou. Podvozky M1, na kterých se objevila závada v polovině minulého roku, jsou v současné době řešeny. Provoz na trase C je v pořádku, podvozky a soupravy budou opravovány. My jednáme s firmou Siemens a Bombardier o dalším postupu,“ objasňuje šéf pražského dopravního podniku Jaroslav Stůj.

I když vozy metra mají vydržet minimálně 35 let, záruka trvá jen 2 roky a většině souprav už vypršela. Proto je výrobce ani opravovat nemusí. Dopravní podnik si tedy poradil sám.

Přehrát

00:00 / 00:00

Poškozené vozy pražského metra si byl prohlédnout také Jan Herget

„My ten rám musíme odstrojit, otočit, vybrousit to příslušné místo defektu a pak se zavaří, zabrousí a pak se udělá defektoskopická kontrola. Nesmí tam být žádná vada,“ upřesňuje šéf Správy vozidel metra Josef Němeček, co taková oprava obnáší.

Němeček vidí hlavní příčinu prasklin v nekvalitním svaření rámů podvozků firmou Bombardier: „Dá se říct, že část, kde je výskyt trhlin největší, je na vozidlech, jejichž rámy se vařily v Maďarsku,“ říká.

Oprava jednoho podvozku tímto způsobem trvá asi jeden den. Technologický postup teď posoudí odborníci z výzkumného ústavu kolejových vozidel a také drážní úřad. Pokud vše odsouhlasí, mohla by první opravená souprava vyjet do provozu na trase C někdy v březnu.

Jan Herget, Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme