Trasy linek MHD v Praze se opět změní, kvůli novým stanicím metra A

Prahu na jaře čekají další změny v hromadné dopravě. Čtyři nové stanice metra A se mají otevřít 6. dubna. Z Dejvické pojede nově metro přes zastávky Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny až do stanice Nemocnice Motol. Organizátor dopravy společnost Ropid proto přesměruje trasy desítek spojů, aby na nové stanice lépe navazovaly.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stanice metra Dejvická | Foto: Filip Jandourek

Změny se zásadně dotknou nejen několika městských částí. Autobus ze Smíchova do Dejvic například nově pojede Strahovským tunelem. Anděl s Dejvickou tak propojí za 10 minut.

Posílí i spojení mezi Podbabou a Vítězným náměstím. Část linek od Berouna a Rudné bude navíc ze Zličína prodloužena až k nové stanici Nemocnice Motol.

Radní pro dopravu Prahy 6 Petra Kolínská ze Strany zelených řekla, že má z jednání s Ropidem dobrý pocit, přestože všechny návrhy příjemné nejsou.

Přehrát

00:00 / 00:00

Metro A bude na jaře projíždět novými stanicemi až do Motola. Desítky linek MHD na ně musí navazovat. Natáčela redaktorka Evelyna Kulíšková

„Tramvaje na Evropské a Bělohorské jsou v zásadě zachovány. U autobusů máme některé připomínky, zejména obsluha Břevnova přes Patočkovu. Autobusy budou jezdit jenom na Hradčanskou a jen v ranní špičce, to bude předmětem dalšího jednání,“ přiblížila Kolínská.

Spokojeně opouštěl jednací místnost i její stranický kolega a radní pro dopravu v Praze 5 Petr Hnyk. Autobus 167 mezi Andělem a nemocnicí Motol bude pokračovat. O osudu zrušené linky z Anděla do osady Cibulka chce ještě radnice jednat.

Kompletní seznam změn ještě není hotový

Nový plán se citelně dotkne také linek v sedmé městské části. Místostarosta Ondřej Mirovský ze Strany zelených je s nimi ale docela spokojený. V návrhu postrádá jen obnovení páteřní tramvaje číslo 3 do Holešovic.

„Dvě věci, o které jsme dlouhodobě pro Prahu 7 usilovali, jsou tam zohledněné. Posílí se linky přes Ortenovo náměstí, linky z dolních Holešovic nahoru. Zůstane také přímé propojení od Bílé Labutě a z Těšnova dolů do Holešovic,“ popisuje Mirovský.

Stavba metra A Dejvická - Nemocnice Motol. Na snímku tunely ve stanici Nádraží Veleslavín | Foto: Mirko Kašpar

Jedna z největších změn v pražské dopravě proběhla v září 2012, kdy v hlavním městě začala fungovat takzvaná metropolitní síť. Většina spojů začala jezdit jinudy a některé linky zanikly úplně.

Městskými částmi nyní rezonuje jedna společná stížnost. Společnost Ropid jim, stejně jako před dvěma a půl lety, nedala dostatek času k projednání nového plánu s občany. Na připomínky mají necelý měsíc. Podle ředitele Ropidu Pavla Procházky ale nový plán dopravy dřív dokončit nešlo.

„Začali jsme hned, jak bylo možné navázat nějakou komunikaci s městskými částmi. Toho času bude určitě víc než v roce 2012. Jednání budou intenzivní, jsme si toho vědomi a jsme připraveni být městským částem k dispozici v podstatě online,“ ujistil Procházka.

S jednotlivými radnicemi se chce Procházka scházet do 6. února. Probrat s nimi chce i připomínky občanů z roku 2012, které by se mohly v novém konceptu dopravy také zohlednit. Teprve poté dohodnuté změny zveřejní.

Historický vývoj metra 1974–2014 | Foto: Ropid

Evelyna Kulíšková, Anna Kottová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme