Za 20 trolejbusů, které poputují do Prahy, zaplatí příjemce 620 milionů korun. První stroj by měl být na místo určení k najíždění zkušebních kilometrů expedován na konci října či začátkem listopadu.
Dopravu v centru Prahy od pátku komplikují práce dopravního podniku v Ječné ulici. Kvůli opravě kolejí nejezdí tramvaje ve vytíženém úseku mezi Karlovým náměstím a I. P. Pavlova.
Algoritmus používaný v komerční verzi rádiové sítě TETRA spoléhá na slabý šifrovací klíč, který lze snadno prolomit. Útočníci tak mohou sledovat komunikaci v síti a případně podvrhnout falešné zprávy.
Když městská doprava v Helsinkách v lednu zdražila, dotklo se to zejména těch nejchudších. Ti ale teď přišli se způsobem, jak na jízdenkách ušetřit legálním, ale eticky sporným způsobem.
Autobusy jihlavské městské dopravy začnou už brzy jezdit na bio CNG. Plnohodnotnou náhražku zemního plynu tam nebude nutné dopravovat přes půl světa, ale jen z asi 20 kilometrů vzdáleného Herálce.
Zatím bude na historické lince K jezdit šest autobusů z přelomu tisíciletí, které si většina cestujících bude pamatovat ještě z provozu na běžných linkách.
„V našem průzkumu úctyhodných 96 procent obyvatel Prahy uvedlo, že v jejich městě se dá veřejnou dopravou snadno jezdit. A není to jen pohodlné, ale také velice působivé,“ napsal průvodce Time Out.
Vídeň po dobu pandemie vyžadovala přísnější režim než ostatní části Rakouska. Ve zbytku země skončila povinnost nosit respirátor ve veřejné dopravě už 1. června.
Pražské metro a tramvaje pojedou od pondělí 13. února v kratších intervalech. Od začátku roku jezdí kvůli nižšímu počtu cestujících podle tzv. poloprázdninových řádů.
Dopravní podnik v Jihlavě stále nemá dodavatele energií na příští rok a kupříkladu elektřinu už od ledna nakupuje spotově. To se projevuje i na ztrátě z provozu MHD.
Z 13 v úterý zrušených linek jich je pět mimopražských, a sice linky 339, 346, 375, 377 a 658, a zbylé, tedy linky číslo 163, 166, 171, 204, 208, 209, 223 a 228, jezdí na území hlavního města.
Podle analýzy serveru iROZHLAS.cz se na většinu spojů čeká déle než před čtyřmi lety, zvlášť ve špičkách. Dopravní podnik argumentuje tím, že nasazuje velkokapacitní vozy a linky od září posílí.
Podle Michala Lehečky nelze říct, že by mladí lidé byli proti autům nebo by je nepoužívali – spíše možná chtějí větší různorodost dopravního spojení, které bude i šetrnější k životnímu prostředí.
Ještě dva týdny mohou lidé v anketě pražského dopravního podniku vybírat nový hlas, který bude oznamovat jména zastávek. Vybírat mohou mezi čtyřmi finalisty, které doporučila odborná komise.
Praha začne nový systém testovat v létě, zatím ve dvou stanicích metra. Hlavní část nových cedulí plánuje město začít instalovat příští rok, další pak přibydou především při opravách a nové výstavbě.
Ministerstvo zdravotnictví ve středu vládě navrhne od 14. března zrušit nošení respirátorů kromě hromadné dopravy a zdravotnických a sociálních zařízení.
Proti vládnímu nařízení protestují samosprávy obcí na malých italských ostrovech. Na většině z nich totiž nejsou stálá zdravotnická zařízení a jejich obyvatelé se tam nestačili naočkovat.