Kampaň za bezpečnější internet cílí zejména na děti. Zapojilo se také Česko

Na 9. února už tradičně připadá Mezinárodní den bezpečnějšího internetu. Letošním heslem je „Zahrajte svůj part pro lepší internet“. Kampaň, do které se zapojila také Česká republika, poukazuje na to, že každý člověk může přispívat k tomu, aby online prostředí bylo bezpečné pro všechny uživatele včetně dětí.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Počítačová hra, počítač, děti u počítače | Foto: CC0 Public domain, Fotobanka Pixabay, CC0 Public domain | Zdroj: Fotobanka Pixabay

„Vidím za tím snahu, aby se otázka bezpečnosti pohybu na internetu stala něčím naprosto samozřejmým, jako je to, že učíme děti bezpečně se pohybovat v dopravním provozu. Také nikdo nečeká, že to za něj udělá někdo jiný,“ říká manažerka komunikace firmy Microsoft Lenka Čábelová.

Právě Microsoft je jedním z partnerů kampaně. „Naším cílem je, aby bezpečnost na internetu byla něco, na čem se skutečně všichni jako celá společnost podílíme tím, že se chováme odpovědně, a tím, že navzájem sdílíme zkušenosti a informace, aby i děti a mládež byly připraveny se chovat bezpečně,“ vysvětluje Čábelová.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na 9. února připadá Mezinárodní den bezpečnějšího internetu. Do kampaně se zapojilo více než 100 zemí světa, včetně České republiky

Den bezpečnějšího internetu je mezinárodním projektem, který pořádá celoevropská síť osvětových center INSAVE se sítí horkých linek INHOPE. Má také podporu Evropské komise. Do kampaně se letos zapojí více než 100 zemí z celého světa.

Organizace a instituce v jednotlivých státech se prostřednictvím nejrůznějších aktivit, ať už to jsou semináře, kurzy nebo konference, snaží nejen připomenout důležitost bezpečnosti internetu, ale také aktivně zapojit veřejnost.

V České republice je koordinátorem akce Národního centrum bezpečnějšího internetu. V Praze dnes v odpoledních hodinách například proběhne Národní konference bezpečnějšího internetu, jejímž hlavním pořadatelem je Microsoft.

Nejohroženější uživatelé

Hlavní cílovou skupinou osvětových akcí jsou děti a mládež, protože patří k nejohroženějším uživatelům internetu. Projekty se ale snaží vzdělávat také osoby, které s dětmi pracují. Zapojují se tedy i rodiče, školy, knihovny a další instituce a organizace.

Osvěta je nutná i z toho důvodu, že děti mají dnes k technologiím snadný přístup a stávají se jejich uživateli v poměrně nízkém věku.

„Podle nedávného průzkumu, který dělala London School of Economics, je dnes pro devítileté nebo desetileté děti v Evropě zcela běžné, že mají chytrý telefon. Většina dětí ho používá i k tomu, aby se přes něj dostaly do online světa. Čili klade to na nás – na rodiče, na učitele – poměrně velké výzvy,“ upozorňuje Čábelová.

„Potěšilo mě, když vlastně z téhož průzkumu vyšlo, že internetová gramotnost dětí roste také. Počet dětí ve věkové skupině 11 až 13 let, které vědí, že si můžou nastavit ochranu soukromí na internetu, vzrostl ze 43 procent na 55, což si myslím, že mezi čtyřmi lety je docela velký nárůst,“ dodává.

Tereza Šťastná Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme