Český rozhlas po sedmnácti letech mění své logo

Novému logu Českého rozhlasu dominuje velké písmeno „R“, které můžeme číst jako rozhlas, rádio, Radiožurnál, regiony... Jednotlivé stanice se ale trochu liší, každá totiž dostala vlastní barvu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nové logo Českého rozhlasu

Nové logo Českého rozhlasu | Foto: Marvil

Logo se mění po sedmnácti letech spolu s novým videospotem, které ve zkráceném čase představuje všechny stanice Českého rozhlasu. A protože je naladíte na jiné frekvenci, barevně se liší.

„Začali jsme Radiožurnálem jakožto vlajkovou lodí, takže jsme mu přisoudili nejvýraznější pestrou barvu, což je červená,“ vysvětluje autor loga Pavel Zelenka ze studia Marvil.

„Pak jsme postupovali podle nějaké vnitřní logiky. Takže Vltava je modrá, regionální stanice jsou zelené – odkazují ke krajině. Nová stanice Plus, která přináší zpravodajství a publicistiku, má dynamickou oranžovou barvu,“ pokračuje ve výčtu Zelenka a dodává:

„Menší stanice jako Jazz a D-dur mají jednotnou korporátní tmavěmodrou barvu.“

Autor loga také přiznává, že cílem bylo vytvořit jednoduchou značku. Pomohla k tomu rešerše logotypů zahraničních veřejnoprávních rozhlasových stanic.

„Chtěli jsme vytvořit abstraktní podobu, protože rozhlasové vysílání doznává mnoha změn. Dnes už se nešíří jen vzduchem, ale i po internetu. Rádio už dnes není jen mluvící krabička, ale přináší už i obraz, takže jsme se chtěli vyhnout jakémukoli figurativnímu zobrazení, které by za pár let úplně zastaralo. Písmeno R jako iniciála bude fungovat pořád.“

Změna log Českého rozhlasu | Foto: Aleš Vavřík

Logo i celá nová korporátní identita má všechny stanice Českého rozhlasu sjednotit. Podle generálního ředitele Petera Duhana byla změna nevyhnutelná.

„Od 1. 1. 1996 se Český rozhlas hodně změnil a hodně proměnil. Přibylo stanic i různých aktivit počínaje orchestry po soutěže. Pro všechno nám zůstalo jedno jediné logo, které žádným způsobem nezastřešuje velký mediální dům, jakým Český rozhlas bezpochyby je,“ argumentuje Peter Duhan.

Rozhlas si zaslouží nové logo, novou korporátní identitu, neboť jenom za poslední dva roky se Český rozhlas zcela výrazně proměnil a bude se proměňovat dál,“ připomíná generální ředitel Českého rozhlasu.

Nové logo vstoupí v platnost 1. března a jeho zavedení bude průběžné.

Kateřina Křenová, Klára Bílá Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme