Provizorní náhrada za Libeňský most bude pro auta a chodce. S tramvajemi nepočítá

Provizorní most sloužící jako náhrada při opravě Libeňského mostu v Praze by měl stát proti proudu Vltavy vedle toho stávajícího. Měl by sloužit pro automobily a chodce. Souběžně by mohl vzniknout i most pro tramvaje. Novinářům to ve čtvrtek řekl primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD).

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Libeňský most | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iRozhlas

Podle dokumentu, který vypracovala Technická správa komunikací, bude příprava pro vybudování provizoria trvat 26 měsíců a stavební náklady budou asi 85 milionů korun. Libeňský most je v havarijním stavu.

„Podařilo se najít smysluplné a cenově přijatelné řešení,“ řekl Dolínek. Která varianta ale bude nakonec vybrána, bude podle něj záležet na rozhodnutí nového vedení města.

Správa komunikací pracovala původně se čtyřmi variantami. V první se uvažovalo o mostu v ose ulic Komunardů a U Náhonu a Thámova na Praze 8. Podle druhé varianty mělo provizorium vést z ulice Jateční v Holešovicích přes řeku do Urxovy v Karlíně a třetí z Jankovcovy k Invalidovně.

Poslední varianta počítá se stavbou provizoria podél Libeňského mostu proti proudu řeky. Tuto variantu vedení města správa komunikací doporučila jako nejvýhodnější.

Čeká Libeňský most rekonstrukce? Zástupci Pirátů, Prahy Sobě a Spojených sil jednali o dopravě

Číst článek

Malá výška mostu

K vybranému řešení bylo vypracováno ještě několik variant. Jako nejpravděpodobnější se z nich jeví vybudování nízkého silničního provizorního mostu, který by sloužil v obou směrech pro automobily a chodce. Na most by mohly rovněž autobusy.

„Výhodou je zajištění relativně komfortního rychlého propojení břehů,“ řekl Dolínek. Nevýhodou je malá výška mostu, která by ho při začínající povodni vyřadila z provozu. S tramvajemi tato varianta nepočítá, proto by vedle vnikl ještě jednosměrný tramvajový most.

Kromě nákladů na samotné vybudování provizoria by Praha musela platit také přípravy projektu za 13 milionů a následně nájem skládacího mostu. Ten je podle správy komunikací odhadnut na 34 milionů. Stavbu provizorního mostu podporuje Praha 7.

Co nejméně problémů

Nový Libeňský most? Praha si žádné podprůměrné dílo nezaslouží, říká historik architektury Lukeš

Číst článek

„Podpoříme tu nejrychlejší variantu a tu, která bude garantovat veřejnou dopravu a přenese ji s co nejmenším počtem zásahů. Jak se to technicky udělá, je druhotné. Důležité je, aby to lidem přineslo co nejméně problémů,“ řekla radní Lenka Burgerová (Praha Sobě).

Libeňský most z roku 1928 je ve špatném stavu. Politici se v minulosti přeli, zda jej zbourat, nebo zrekonstruovat. Letos v lednu musel být zhruba na měsíc pro automobily a MHD uzavřen a následně podepřen.

Osud mostu v minulosti řešilo i ministerstvo kultury, památkou ho ale neprohlásilo. Nově vznikající koalice Pirátů, Prahy Sobě a Spojených sil pro Prahu (TOP 09, STAN a KDU-ČSL) se ve středu na společném jednání shodla, že má být most opraven.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme