Dnešek patří v Polsku sukním
Den sukně na dnešek vyhlásila jedna z reklamních agentur v Polsku. Snaží se přesvědčit Polky, že sukně jim sluší víc než kalhoty a k tomu zdůrazňují jejich ženskost. O cíle a průběh Dne sukně se zajímal varavský zpravodaj Českého rozhlasu Pavel Novák.
S nápadem vyhlásit 30.říjen Dnem sukně přišla varšavská mediální agentura Ink and Company. Pracují v ní totiž samé ženy. Jednoho dne si všimly, že všechny přišly do práce v kalhotách. Řekly si, že takto to dál nejde.
"Ženy stále více nosí kalhoty a snaží se podobat mužům nejen oblečením, ale i chováním. Chtěly jsme s tím něco udělat," říká Karolina Jóžwiková jedna z autorek myšlenky Dne sukně.
V dámských magazínech se objevily reklamy s heslem Nosme sukně. V několika polských městech agentura zorganizovala průzkum jak oblečené ženy se mužům nejvíce líbí. Nebylo překvapením, že pánové nejraději vidí ženu v sukni a to pokud možno, co nejkratší.
Kampaň Nosme sukně ale nemá být nátlakem na polské ženy, aby ze svého šatníku kalhoty zcela vyloučily.
"Není to akce, která kohokoli k čemukoli nutí," myslí si Karolina Jóžwiková. "Vybízíme ženy k tomu, aby byly více ženské. Cítily se více jako ženy. Vypadaly žensky a nosily proto sukně."
Podporu kampani za nošení sukní vyjádřilo jedno z varšavských soukromých rádií. Všichni jeho zaměstnanci si dnes v práci oblékli sukně. Dokonce i moderátor Oleg Ostrowski: "Je to určitě pohodlnější, než kalhoty. Ženy, které nechtějí nosit sukně dělají velkou chybu. Je to lepší. Kalhoty, které bývají těsné a nepohodlné. To ale neznamená, že začnu chodit v sukni," řekl mi pan Oleg, který si dnes oblékl skotský kilt.
Pravda, někteří jeho kolegové zvolili takzvanou zimní variantu nošení sukně a kostkovaný kilt s oblékli přes jeansy. Zlatým hřebem Dne sukně ve Varšavě je soutěž o nejkratší sukni. Soutěžícími v ní nejsou, jak by se dalo předpokládat, ženy, ale muži. Největší odvážlivec získá víkendový pobyt v luxusním hotelu v horách.