Evropský parlament odstartoval informační kampaň před volbami

Evropský parlament zahájil informační kampaň před červnovými volbami. Chce voliče hlavně upozornit na možnost ovlivnit hlasováním směřování unijní politiky. Kampaň by měla přispět zvýšit účast evropských občanů ve volbách. Ta setrvale klesá a při posledním hlasování před 5 lety přišlo volit europoslance jen 46 % dospělých Evropanů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Evropský parlament

Evropský parlament | Foto: Magdaléna Trusinová

Billboardy, brožury a televizní i rozhlasové spoty budou poukazovat na rozhodování v oblastech, které mohou voliče v jednotlivých členských zemích Unie zajímat. Některé plakáty se týkají například imigrační, nebo bezpečnostní politiky. V Česku budou tématy kampaně například energetické zdroje, ochrana spotřebitele a kvalita potravin.

Tento druh kampaně snad dává lepší možnost přesvědčit voliče, že Evropský parlament a jeho rozhodování jsou důležité pro jejich každodenní život. Prohlásila místopředsedkyně parlamentu Mechtild Rotheová. Kampaň bude stát 18 milionů eur. Každého voliče v Unii tak přijde na 5 eurocentů.

Volby do Evropského parlamentu se konají mezi 4. a 7.červnem. V Česku budou v pátek 5. a sobotu 6.června.

Milan Kopp, Pavel Novák Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme