Poláci objevili planetární systém podobný Sluneční soustavě

Polští astronomové objevili ve vesmíru planetární systém velmi podobný naší Sluneční soustavě. K tomuto významnému objevu došlo na observatoři Las Campanas v Chile, kde působí tým převážně polských vědců.

Nejvzdálenější objekty ve vesmíru (ilustr. foto)

Nejvzdálenější objekty ve vesmíru (ilustr. foto) | Foto: NASA

Soustava se nachází čtyři a půl tisíce světelných let od nás. Polští astronomové pozorovali dvě masivní planety podobné Jupiteru a Saturnu, které krouží kolem hvězdy připomínající Slunce. Zatímco vzdálené planety se hmotností neliší od našich planet, tamní Slunce je o polovinu lehčí než to naše. Až dosud většina astronomů předpokládala, že naše Sluneční soustava je unikátní.

Objev velmi podobné planetární soustavy svědčí o tom, že takových systémů může být ve vesmíru hodně. "Právě teď konstruujeme přístroje, které nám umožní pozorování malých planet, a není vyloučeno, že už v průběhu příštích desetiletí najdeme planetu, která je podobná Zemi," řekl televizi TVN šéf výzkumného týmu v Chile profesor Andrzej Udalski.

Martin Dorazín, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít