V Německu diskuse o svícení na silnicích
S používáním světel i přes den v Německu je to jako s nošením cyklistických přileb. O jejich užitečnosti se často mluví, ale to je všechno. Podle stávajících silničních pravidel není řidič dvoustopého vozidla povinen svítit ani při průjezdu tunelem.
Výjimkou jsou motocykly, které musí svítit celodenně už od října 1988. Německý automotoklub ADAC nabádá řidiče, aby rozsvítili alespoň když se náhle zešeří, nebo při průjezdu delším lesním úsekem. K tomu někde ostatně vyzývají i zvláštní dopravní návěstí, zejména na severu Německa.
Podle nejnovější studie ADAC je při dnešní technické úrovni světlometů už více méně pověra, že svícení zvyšuje spotřebu. Dříve se uváděl nárůst o 0,15 litru na 100 km.
Naopak bezpečnost - hlavně chodců - při osvětlení vozidla se podstatně zvyšuje. Proto v Německu uvažují o sériové montáži automatiky, která zapne světlomety v šeru.