„Ta kniha je fascinující. S kýmkoliv jsem mluvila, všichni z toho byli úplně rozjaření, že se něco takového vůbec může napsat,“ popisuje Olga Sommerová knihu Dani Horákové, jež jí byla inspirací.
„U filmu Rok vdovy jsem pracovala s nějakými emocemi, které jsou těžké, ale tím, že v mém případě už jsou integrované, to bylo vlastně příjemné,“ říká herečka Pavla Beretová pro Radiožurnál.
Filmaři na česko-francouzském filmovém festivalu Czech-in představili několik připravovaných snímků. Mezi nimi například film o Janu Amosovi Komenském, na kterém Češi spolupracují i s Francouzi.
Příběh o zahraničním zpravodaji, který se kvůli žárlivosti vrátí do Prahy, kde uvízne a je okolnostmi přinucen točit zahraniční reportáže z pražského bytu, vstupuje do českých kin.
„Kuchyně restaurace je mikrokosmos pozdního kapitalismu. Jsou založené na velkém tlaku na výkonnost, jsou tam lidé z nejrůznějších částí světa, kteří ale nemají čas se pořádně poznat,“ říká režisér.
Nenávidíme své vyhlazené veřejné obrazy, které tak pečlivě budují nejen ženy, ale i muži? Podle filmu Substance ano, a to zoufale. Nemůžeme jinak, celá společnost je proti stárnutí nastavená.
Covid, hollywoodské stávky i útlum domácí produkce zamíchaly s divácky silnými a slabými měsíci. Zatímco před pandemií býval nejsilnější prosinec, teď se do kin nejvíc chodí v červenci a srpnu.
Jaké to je žít v neustálém strachu, když slyšíte dopady raket? A dá se na válku zvyknout? Dokument Válečný zpravodaj přináší pohled na život a práci na Ukrajině.
„Mě na tom scénáři taky zaujalo, že ta postava dědy je obrovsky laskavá. Což si myslím, že je hodně vzácná lidská věc, za kterou se vyplatí v každé době bojovat,“ sdělil režisér Sláma.
Majitelé Prague Studios plánují investovat čtvrt miliardy korun do stavby nových ateliérů, do kterých chtějí nalákat zahraniční produkce, jako třeba Apple TV+.
Zlínský kraj stále láká filmové štáby. V Luhačovicích se aktuálně točí netradiční pohádka ze zubařského prostředí s názvem Cukrkandl, kterou režíruje Pavel Jandourek.
Česká kina promítají snímek Rodinný poklad. Svérázný otec a jeho dcera se v něm vydávají ze Spojených států do Polska pátrat po rodinných kořenech. Radiožurnál mluvil s oběma hlavními představiteli.
Současní čtenářsi se obávají, že kvůli opětovnému opomenutí této tematiky se Netflixu nepodaří adaptovat stěžejní historické dílo spadající i do queer literatury.
„Společnost se musí začít chovat víc samostatně,“ komentuje distributor a provozovatel kin Ivan Hronec v reakci na to, že slovenské ministerstvo kultury plánuje dohlížet na rozdělování peněz fondů.
Vážení přátelé, hlásí se vám ještě svobodné studio Liberec. Promiňte naši zprávu, musíme ji dementovat. Opravdu projížděla kolem našeho Rozhlasu vojska spojeneckých armád...
„Pamatuji si, jak nápisy ze zdí postupně mizely, ale ne pod hlavněmi. Pro mě osobně se tím realita už příliš přizpůsobuje dramatickému vyprávění,“ říká kritik Josef Chuchma pro Český rozhlas Plus.
Solitéři porušující zákony i konvence, navenek tvrdí a nekompromisní, uvnitř ale plni rozporů. To bývali často filmoví hrdinové ztělesněni Alainem Delonem. Zemřel v neděli ve věku 88 let.