Podle odborů je ohrožen zejména závod v Osnabrücku, který nedávno přišel o nadějnou zakázku od automobilky Porsche. Celá oddělení mají být uzavřena nebo přesunuta do zahraničí.
Umělá inteligence by neměla být vnímána jako strašák, ale jako příležitost. „Některé pracovní pozice zaniknou, ale vzniknou nové,“ řekl v rozhovoru pro Český rozhlas Dvojka vědec Filip Dvořák.
Propouštění se má dotknout hlavně pozic v administrativě, letos bude zrušeno zhruba 1500 míst. Při prezentaci pololetních výsledků to ve čtvrtek uvedl finanční ředitel Levin Holle.
Komunikace s veřejností asi vládě Petra Fialy opravdu moc nejde. Premiér jen v klidu oznámil, že jde o velký úspěch pro Česko, který „přinese dobře placená pracovní místa a pomůže rozvoji regionu“.
Na splnění mají jen dva týdny. Chtějí šetřit hlavně na provozu a celkových výdajích. Omezovat možná budou i některé dotace a počty pracovních míst. Ke snižování platů se spíš nemají.
Nejvíce míst pošta zruší v Praze, kde počítá se škrtnutím 120 doručovatelů. Ve Středočeském kraji podnik například zredukuje počet listovních motorizovaných doručovatelů o 45.
V otázce rizik nebo přínosů umělé inteligence je podle Medianu česká společnost rozdělená. 45 procent dotázaných zastává názor, že přínosy převažují nad riziky.
„V první fázi k 1. červenci se bavíme o nižších jednotkách tisíc,“ uvedl Štěpán. Půjde podle něj o zaměstnance přepážek, pěší poštovní doručovatele i ty, kteří doručují listovní zásilky autem.
„S příchodem zimy postupně končí sezonní práce a do evidence se už hlásí ve větším počtu i lidé, jimž skončily termínované pracovní smlouvy,“ uvedl v pondělí Úřad práce České republiky.
V současné době zaměstnává organizace Pferda 70 lidí s mentálním a duševním onemocněním, dalších 80 klientů pracuje ve službách. Rostoucí ceny energií ale ohrožují jak jejich bydlení, tak i práci.
V sobotním tisku se dočtete, že městům a obcím chybí peníze na veřejné osvětlení, více se tématem zabývá Mf Dnes. Podobnosti českých Dušiček a Halloweenu přibližuje Regionální Deník.
Automobilový průmysl je dlouhodobě hlavním motorem slovenské ekonomiky. Kromě JLR a Volkswagenu montují vozidla na Slovensku také automobilky Kia a Stellantis.
Společnost také uvedla, že chce více investovat do výzkumu. Cílem nové strategie je přeměna společnosti tak, aby byla schopná lépe konkurovat svému skandinávskému rivalovi, švédské firmě Ericsson.
V číslech by se dal význam průmyslu přiblížit tím, že v průmyslových podnicích pracuje jeden a půl milionu lidí. Stejný počet jako v celém veřejném sektoru, který v posledních letech tak zbytněl.
Vzdělávat o autismu by se ale podle odborníků měly také různé profese, aby věděly, jak s lidmi s autismem jednat. Na tiskové konferenci zmiňovali například úředníky, soudy nebo policii.
Ekonom ovšem zároveň zdůrazňuje, že Zelenou dohodu Evropa potřebuje a může díky ní získat i globální výhodu – pokud se podaří přesvědčit i další světové hráče.
Průmyslový svaz VDA očekává, že v německém autoprůmyslu brzy zanikne až sedmdesát tisíc míst. Teď v něm pracuje asi osm set tisíc lidí. Největší změnou projde firma Continental.
Bez práce bylo 204 789 lidí, což je nejnižší srpnový údaj od roku 1996. V hojném počtu se do evidence v srpnu dostali absolventi škol, hlavní vlnu ale úřady očekávají v září.