Cestování hromadnou dopravou patří mezi nejrizikovější aktivity v době pandemie, řekl Radiožurnálu epidemiolog Roman Prymula. Dopravci se proto snaží bezpečnost zvýšit častou dezinfekcí.
„Jedná se o provizorní řešení do doby, než bude vybudován podchod a výtah na Žižkov. Ten se stále ještě staví,“ potvrdila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
„Dne 5. 10. by oslavil narozeniny Ferdinand Vaněk z Malého Hrádku. Za jeho namáhavou práci, kterou ve svém životě vykonával, mu děkují všichni spolupracovníci a přátelé,“ napsal na twitter.
Praha roční kupon na MHD v roce 2015 zlevnila z původních 4750 korun na 3650. Fungování Pražské integrované dopravy loni vyšlo asi na 21 miliard korun, magistrát ho dotoval částkou zhruba 17 miliard.
Důvodem omezení provozu byla porucha zabezpečovacího zařízení na trati mezi stanicemi Praha Hlavní nádraží a Praha-Vršovice. Omezení se dotklo převážně lokálních spojů, ale i několika rychlíků.
Jízda bude trvat sedm minut a po cestě je plánovaná i zastávka u trojské zoologické zahrady. Kapacita kabiny bude 35 cestujících a denně by měla přepravit 2000 lidí.
Praha podle aktuálních odhadů počítá s tím, že kvůli pandemii nového koronaviru přijde o devět až 12 miliard korun. V případě spoluúčasti na kompenzacích pro živnostníky by město nemělo na investice.
Problémy s napájením trolejí v pondělí dopoledne komplikují tramvajovou dopravu v centru Prahy. Po výpadku mezi Jiráskovým náměstím a Albertovem jezdí některé linky nepravidelně.
Revizoři letos chytili 221 tisíc černých pasažérů, to je asi o 40 tisíc méně než loni. Podle studentů průmyslové školy dopravní v Praze 1 by mohl být počet ještě nižší.
Na pražský Libeňský most se v sobotu vrací tramvajový i automobilový provoz. Most byl kvůli havarijnímu stavu zhruba před měsícem uzavřen a vstoupit na něj mohli pouze pěší.
Cesta autobusem nebo vlakem z Nymburska do Prahy či Berouna je jednodušší. Část regionu je nově zapojená do pražské integrované dopravy. Lidé se tak s jednou jízdenkou dostanou do Prahy, kde s ní pak mohou dále jet metrem nebo tramvají. První cestující v Nymburce si nový systém vyzkoušeli už v neděli při víkendovém provozu.
Praha chystá výrazné změny v tramvajové dopravě. Organizace Ropid, která má plánování MHD v metropoli na starost, dnes oficiálně zveřejnila dva hlavní návrhy změn – z nich pak po dohodě s jednotlivými radnicemi vybere tu nejpřijatelnější. Vypracovala také jeden návrh doplňkový. Český rozhlas získal všechny návrhy ještě před zveřejněním.
Cestování autobusem z Mělníka, Neratovic a dalších měst a obcí z této části Středočeského kraje do Prahy v rámci Pražské integrované dopravy se prozatím odkládá na neurčito. Vedení Prahy 8 totiž nesouhlasí s tím, aby všechny autobusy končily místo v Holešovicích nebo v Letňanech u stanice metra Ládví.
Od června letošního roku se Mělník a Neratovice připojí k Pražské integrované dopravě. Lidé tak budou jezdit po městě i do Prahy na jednu jízdenku. Zjednoduší se odbavování cestujících, kteří prý navíc ušetří peníze.
Magistrát hlavního města Prahy a Středočeský kraj začaly připravovat sloučení Pražské a Středočeské integrované dopravy. Vytvořily pracovní skupinu, která má spojení obou systém připravit. Do konce června musí pražskému magistrátu a kraji předložit plán s jednotlivými daty a postupy.
Cestování autobusem z Poděbrad a Kutné Hory do Prahy a zpět je ode dneška jednodušší. Cestující už nemusí přesedat a kupovat si několik jízdenek. Dnes ráno začaly platit změny v jízdních řádech, které přinesly rozšíření pražské autobusové dopravy do zmiňovaných dvou měst.