Automobilka PSA v pololetí vykázala ztrátu 819 milionů eur

Hospodaření francouzské automobilky PSA Peugeot Citroën skončilo v první polovině letošního roku ztrátou 819 milionů eur, tedy asi 21 miliard korun. Ještě loni přitom automobilka reportovala kladná čísla a její zisk dosahoval 806 milionů eur. Po Volkswagenu se jedná o druhou největší automobilku v Evropě.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Citroën C4 Aircross

Citroën C4 Aircross | Foto: Jan Říha | Zdroj: Český rozhlas

Podle reportu společnosti PSA se nedařilo především automobilové divizi, která v pololetí vykázala ztrátu 662 miliony eur.

„Hlavní příčinou je skutečnost, že v současné době všechny výrobní závody koncernu PSA pracují na nedostatečné využití výrobní kapacity. Odhaduje se, že je to někde na 62 až 65 procent, přičemž na ziskovost je potřeba využívat výrobní kapacitu minimálně na 80 procent,“ objasnil ve Světě o druhé důvody ztráty Vladimír Rybecký ze serveru Autoweek.cz.

„To nedostatečné využití kapacity je dáno poklesem zájmu o auta všeobecně v celé Evropě; Peugeotu a Citroënu se to dotklo proto, že ten největší pokles je ve Francii a zemích jižní Evropy, což jsou klíčové trhy pro tyto značky,“ doplnil.

Přehrát

00:00 / 00:00

O situaci v automobilovém průmyslu v Evropě mluvil ve Světě o druhé Vladimír Rybecký ze serveru Autoweek.cz

Velké problémy má podle něj automobilový sektor v celé Evropě, kde klesají prodeje aut a do potíží se dostávají všichni velcí výrobci.

„Netýká se to jenom PSA, ale týká se to v podstatě i koncernu General Motors se značkou Opel, týká se to Fordu, problémy má i Renault,“ konstatoval Rybecký. Podle něj se všeobecně předpokládá, že automobilky budou muset znovu propouštět.

Automobilky opustí tisíce zaměstnanců

„Předpokládá se, že v podstatě všichni výrobci, které jsem jmenoval, budou nuceni v nejbližší době zavřít minimálně jeden výrobní závod v Evropě, což bude znamenat propuštění několika tisíc lidí. V konečném důsledku ten dopad bude řádově možná i několik set tisíc lidí v rámci celé Evropy,“ upozornil.

Tento scénář by se ale podle něj zřejmě neměl týkat kolínské automobilky TPCA, kterou provozují dohromady společnosti PSA Peugeot Citroën a Toyota Motor Corporation.

"Tam já bych byl celkem optimistický ze dvou důvodů. Jednak se jedná o velmi moderní a jednu z nejefektivnějších továren v Evropě, takže se myslím, že je v zájmu Toyoty i PSA tuto továrnu maximálně využívat."

"A druhým důvodem k optimismu je to, že před pár dny oznámila Toyota společně s PSA, že budou spolupracovat při využívání jedné z továren PSA ve Francii, kde budou společně vyrábět užitkové vozy. To znamená, že to propojení Toyoty a PSA by mělo pokračovat,“ poznamenal Rybecký ve Světě o druhé.

Tomáš Pavlíček, mta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme