Ekonomické informace 2. 11. 2007

Máslo by mohlo ještě víc zdražit. Největší domácí zpracovatel mléka, jihočeská Madeta, chce jeho cenu příští rok razantně zvýšit. Šéf a majitel Madety Milan Teplý podle serveru iDnes.cz oznámil, že příští rok bude firma své máslo obchodníkům dodávat za 51,50 Kč. Na pultech by tak mohlo stát více než 60 korun. Teplý uvedl, že zdraží i ostatní mléčné výrobky, neřekl ale o kolik.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jihočeské máslo

Jihočeské máslo | Foto: Madeta

Podle zemědělského analytika Petra Havla bude zřejmě máslo za tak vysokou cenu neprodejné. Lidé by kupovali třeba margarín. Navíc obchodní řetězce by na padesátikorunovou cenu nemusely přistoupit. Madeta by podle Havla v takovém případě musela zkusit máslo vyvážet do zahraničí, případně uvažovat o tom, že ho přestane vyrábět.

Ministr průmyslu Martin Říman odvolal generálního ředitele CzechInvestu Romana Čermáka a vedením této agentury dočasně pověřil Alexandru Rudyšarovou. Ta dosud řídila jednu z divizí agentury. Rudyšarová pro Radiožurnál řekla, že jedním z jejích hlavních cílů ve funkci je získávání sofistikovaných investic do technologicky náročných oborů. Uvedla také své další priority:

Přehrát

00:00 / 00:00

A. Rudyšarová: Priority v nové funkci

Ceny ropy se ve čtvrtek vůbec poprvé dostaly nad 96 dolarů za barel. Později se ale dostavil výprodej a cena začala prudce klesat. Kromě růstu cen pohonných hmot se to projevuje také tím, že letecké společnosti zvyšují palivové příplatky. Nyní k tomu přistoupily i České aerolinie. Cestující zaplatí k letence po Evropě 22 eur (asi 600 Kč) a na dálkových letech 60 eur (přibližně 1600 Kč). Na středních vzdálenostech se tak výše poplatku zvedne o pět eur a na dálkových linkách o tři eura, říká mluvčí ČSA Daniela Hupáková:

Přehrát

00:00 / 00:00

D. Hupáková: Zdražení letenek

Americká automobilka Chrysler propustí až 12 tisíc zaměstnanců, tedy 15 procent celkové pracovní síly. Chce tak snížit náklady a přizpůsobit se prioritám zákazníků, kteří mají o některé modely stále menší zájem. Chrysler přitom už v únoru oznámil, že z podniku bude muset odejít asi 13 tisíc lidí.

Jitka Hanžlová, Tomáš Medek, Pavel Schrötter Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme