Paleta zaměstnaneckých výhod je pestřejší. Populární jsou stravenky či vzdělávání

Podniky nabízejí svým zaměstnancům stále širší výběr různých výhod - takzvaných benefitů. Nejpopulárnější ale zůstávají služební mobilní telefony a stravenky. Potvrzují to i samotní zaměstnanci.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

stravenky | Foto: Jan Rosenauer

Anketa v pražských ulicích odhalila jako nejčastější benefity, které poskytují zaměstnavatelé svým lidem, zejména stravenky, příspěvek na penzijní připojištění, služební auto či telefon.

Příspěvky na penzijní pojištění nabízí svým zaměstnancům 68 procent podniků. Je to ale o 6 procent méně než loni, což lze označit za prudký pokles. Vyplývá to z průzkumu zaměstnaneckých benefitů, který udělal Svaz průmyslu a dopravy spolu s ING pojišťovnou mezi 155 společnostmi.

Přehrát

00:00 / 00:00

Benefity, které poskytují společnosti svým zaměstnancům, mapuje Jitka Hanžlový

„Podepsala se na tom negativní kampaň ohledně důchodové reformy, kdy společnosti z toho byly trošku celé zmatené,“ potvrdila Kateřina Štěrbová, ředitelka Employee Benefits ING Pojišťovny.

To se týká hlavně druhého pilíře penzijního pojištění. Jinak ale příspěvek zaměstnavatele na penzijní spoření zůstává stále velice rozšířeným benefitem.

„Popularita tohoto produktu je velmi vysoká, protože když se podíváme na čísla odtrhů, tak dneska pět milionů lidí má penzijní připojištění, nebo doplňkové penzijní spoření. Spoří ve třetím pilíři. A z toho milion klientů má příspěvek zaměstnavatele,“ vyhodnocuje Kateřina Štěrbová.

Podobně častou výhodou jsou příspěvky podniků na životní pojištění svých zaměstnanců. Nabízí je více než polovina firem.

Investice do zaměstnance

Stále více se do kurzu dostává také další vzdělávání, které svým zaměstnancům zajišťuje 87 procent společností. Firmy tím dávají najevo, že se zaměstnancem počítají i v budoucnosti. Navíc je to pro firmu klíčem, jak čelit konkurenci a jak dosahovat růstu.

Přestože ekonomická situace většiny tuzemských společností nevykazuje letos známky výrazného zlepšení, nabídka zaměstnaneckých benefitů se oproti loňskému roku rozrostla.

„Co se ukázalo v tom průzkumu, tak v podstatě se do popředí dostávají i takové jakoby méně časté benefity, mezi které patří příspěvky na různé sportovní, kulturní akce,“ doplňuje Kateřina Štěrbová a pokračuje:

Telefonování (ilustrační foto) | Foto: Free Digital Photos

„Také řada firem přistupuje k tomu, že chtějí poskytovat flexibilitu zaměstnancům v tom, za co ty peníze utratí- Takže se zvýšil podíl flexibilních poukázek.“

Služební vůz v současnosti poskytují tři čtvrtiny společností, přičemž na pomyslném žebříčku oblíbenosti ho letos předběhly ještě stravenky a pitný režim. Tyto výhody poskytuje přes 80 procent společností.

Pro zaměstnance jsou jako benefity také například lékařské prohlídky, podnikové půjčky nebo stále rozšířenější takzvané „sick days“. Jsou to dny volna, které si zaměstnanci neodečítají z dovolené, ani z nemocenské a mohou si je vybrat, když například potřebují jen jeden den v posteli na zahnání rýmy. Tuto možnost nabízí už třetina podniků.

Jitka Hanžlová, Marína Dvořáková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme