stravenky

| ČTK |Ekonomika

Lidl začíná vydávat vlastní stravenky. Na konkurenci tlačí nízkou provizí

Diskonty Lidl vstupují na český trh s obědovými stravenkami. Firma uvádí, že za jejich přijímání účtuje restauracím nejnižší provizi na trhu 2,5 procenta. Stravenky Lidlu již nyní využívá 8000 zaměstnanců společnosti a od dubna ji bude využívat i více než 12 000 zaměstnanců Kauflandu jako firemní benefit. Společnost Lidl to uvedla v tiskové zprávě.

|Barbora Benešová |Ekonomika

Vydavatelé stravenek chtějí omezit jejich používání k nákupům v obchodech

Za jídlo i další zboží vydají Češi 16 miliard korun ve stravenkách. Jenže jejich vydavatelé chtějí, aby papírovými poukázkami mohli zaměstnanci platit jen za teplé jídlo v restauracích. A ne třeba za velké nákupy v supermarketech. Podle Asociace provozovatelů poukázkových systémů jsou pravidla pro používání stravenek v Česku příliš volná.