Na nádvoří chlapecké školy v Damašku žáci radostně koukali, jak ředitel vyvěšuje novou syrskou vlajkou. „Všechno je v pořádku. Máme veškeré vybavení, pracovali jsme na zajištění asi dva nebo tři dny.“
Jde o úpravy jako rekonstrukce vrátnice nebo vybavení místností takzvanými záchrannými balíčky, říká děkanka Eva Lehečková. Bezpečnostní rámy u vstupu fakulta neplánuje.
„Změnu kurikula si nelze představovat tak, že jeden den vyhlásíme úřední dokument a druhý den je všechno jinak,“ komentuje revizi RVP náměstek ministra školství.
„Během svého působení jsem měl s premiérem Babišem spoustu sporů, nebylo to lehké, ale ve finále jsem dostal prostor ty změny ve školství realizovat,“ říká exministr.
Revize rámcových vzdělávacích programů jde do finále. Ministerstvo školství je chce schválit do konce roku. S těmi pro základní vzdělávání je ale problém. Zástupci škol a učitelů vyzývají k odkladu.
Část mladých mužů má pocit, že liberální společnosti zapomínají na jejich problémy. Jejich posun směrem k pravici se začíná projevovat v politických průzkumech.
Požár zachvátil školu na začátku srpna. Nejprve začala hořet střecha Obchodní akademie v ulici Sokola-Tůmy. Oheň se následně přes složitou střešní konstrukci rozšířil i na základní školu.
„Osvojit si akademický jazyk trvá pět až sedm let,“ upozorňuje v pořadu Reparát ředitelka neziskové organizace Meta Zuzana Papáčková. Na jaké problémy tu mladí Ukrajinci narážejí? A jak jim pomoci?
Akreditace studijního oboru podle vedoucího katedry Mrázka vyprší koncem příštího roku, žádost katedry o prodloužení akreditace podle něj vedení fakulty odmítlo. Škola přesto brala nové studenty.
Občanská výchova a zejména výchova k demokracii připomíná někdy tanec na tenkém ledě. Pravidelná nízká volební účast v Česku dokládá, že o demokracii je potřeba mluvit – v rodině i ve škole.
Systém opatření pro inkluzi platí již od roku 2016. Některé školy ale tento systém nevítají. Mají předsudečné přístupy a obavy z toho, jak to bude v praxi fungovat, upozorňuje Lenka Hečková.
Přestože začal nový školní rok, podle Pražáka je nejtěžším týdnem vždy ten poslední prázdninový. Učitelé totiž mají spoustu příprav a papírování a naopak jim chybí interakce s dětmi.
„Další bezpečnostní opatření přijímat nebudeme. Budeme s dětmi mluvit, přesvědčovat je, nacvičovat s nimi nepředvídatelné události,“ uvedl ředitel Základní školy Komenského v Domažlicích Ivan Rybán.
Ministr financí Zbyněk Stanjura naplánoval státní rozpočet se schodkem 230 miliard. „Kde se obávám, že není dost prorůstový, je vzdělávání,“ říká sociolog Daniel Prokop.
České domácnosti se i přes rostoucí ceny školních pomůcek i další nezbytné výbavy do školy nepotřebují zadlužovat. Půjčku si na ně potřebují vzít tři procenta českých rodičů.
Jak náročný je pro děti konec prázdnin a návrat do školy? A jak by k této změně měli přistupovat rodiče? Poslechněte si rozhovor s psycholožkou Anitou Michajlukovou.
„Někteří pedagogové vnímali nedostatek respektu ke své učitelské autoritě ze strany rodičů, kteří se snaží nadměrně zasahovat do jejich autonomie ve výuce,“ řekl Petr Hlaďo z Národního institutu SYRI.
Celkové výdaje by neměly být výrazně vyšší než loni a pomoci mohou i různé benefity zaměstnavatelů, akce obchodníků nebo organizace, které pomáhají rodinám v tíživé situaci.