Řečtí hoteliéři zlevňují. Mnozí však raději přestávají přijímat eura

Na letní dovolené v Řecku se může turistům stát, že nezaplatí eurem a ani si nevyberou peněžní částku z bankomatu. Někteří hoteliéři a restauratéři v zemi na pokraji bankrotu se tak chrání před případným vystoupením z eurozóny a přecházejí na britskou libru nebo americký dolar. Obecně ale zlevňují, aby předešli úbytku turistů.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zůstane Řecko v eurozóně? | Foto: Thanassis Stavrakis | Zdroj: ČTK

Jaromír Beránek z analytické společnosti Mag Consulting přesto doporučuje vzít si s sebou na dovolenou do Řecka hlavně eura:

„Euro je a zůstává hlavní řeckou měnou. Jinak doporučuji dolary a anglické libry. Zejména ruští turisté upřednostňují dolary, které jsou v Rusku daleko častěji používané než eura.“

Pro Řecko je cestovní ruch jedním z hlavních odvětví národního hospodářství. Tvoří více než 15 procent HDP.

Přehrát

00:00 / 00:00

O situaci v Řecku mluvil na Rádiu Česko Jaromír Beránek z analytické společnosti Mag Consulting

„Pokles zájmu je znát u turistů ze západní Evropy a Skandinávie. Jen za posledních deset dnů bylo na poslední chvíli zrušeno na 600 tisíc pobytů. Ze strany českých turistů ale nepředpokládáme pokles. V posledních letech dochází k meziročnímu stoprocentnímu nárůstu ruských turistů mířících do Řecka. Ještě na konci minulého týdne se všechny řecké asociace cestovního ruchu domnívaly, že Rusové vyplní úbytek západních turistů,“ pokračuje Beránek.

„17. června budou v zemi rozhodující volby, které rozhodnou o dalším osudu Řecka. V současnosti mírně vedou pravicové strany, které by vystoupení z eurozóny nedopustily. Pokud by vyhrály levicové strany, bylo by vystoupení z eurozóny asi na pořadu dne,“ domnívá se analytik.

Určitá nejistota se projevila i na cenách zájezdů. „Na základě doporučení asociací cestovního ruchu řečtí hoteliéři i cestovní kanceláře letošní pobyty výrazně zlevnili. Jde o 15 až 50 procent. Řekové si tudíž uvědomují určité problémy. Nejde ale o problémy přímo v cestovním ruchu. Ty mají politický charakter. Hoteliéři proto šli v mnoha případech na nejnižší cenu, která jim ještě zajišťuje rentabilitu a ziskovost,“ dodává Jaromír Beránek z analytické společnosti Mag Consulting.

Zuzana Filípková, pir Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme