Lochkovský tunel v Praze se o víkendu zcela uzavře. Projde údržbou i testem bezpečnostních systémů
O víkendu bude mimo provoz část Pražského okruhu. Úplně se totiž uzavře Lochkovský tunel, kde před dvěma týdny hořelo. Po provedení a vyhodnocení bezpečnostních zkoušek by ale měli silničáři celý tunel opět otevřít pro řidiče.
V pondělí 13. ledna, o půl druhé v noci, začal v Lochkovském tunelu hořet kamion převážející autodíly. Od té doby je jeden z tubusů uzavřený a auta jezdí obousměrně tím druhým. Denně se tak před tunelem tvoří i několikakilometrové kolony.
To by mělo o víkendu skončit. Předcházet tomu ale bude uzavření celého tunelu. Řidiči neprojedou od soboty od 10 hodin dopoledne až do nedělního dopoledne. V Lochkovském tunelu se budou testovat bezpečnostní systémy.
„Budou tady probíhat protipožární zkoušky, bude tady probíhat kontrola technologií v rámci pravidelné údržby, která měla proběhnout během 14 dnů, tak se to spojí, aby byl provoz omezen co nejméně, čistění kamer, čištění osvětlení, zkoušky rozhlasu. Prostě kompletní údržba technologií i stavební část tunelů,“ upřesňuje Milan Tůma z Ředitelství silnic a dálnic.
Pokud všechny zkoušky dopadnou dobře, Lochkovský tunel se v neděli okolo poledne zcela otevře v obou směrech. A silničáři předpokládají, že vše půjde podle plánu, protože část zkoušek v opraveném tubusu už úspěšně probíhá.
Pražský okruh je nejdůležitější spojnicí mezi dálnicí D1 a dálnicí D5, připravena je proto i objízdná trasa. Veškerá doprava bude vedena od dálnice D1 přes Barrandovský most a dál k dálnici D5 a naopak.
Menší škody díky včasnému zásahu
Po požáru se mluvilo o tom, že Lochkovský tunel může být uzavřen i několik měsíců. Nakonec se má otevřít už po třech týdnech. Hlavní zásluhu na tom má obsluha tunelu, která při požáru rychle vyhodnotila situaci, a včasný zásah hasičů z Radotína. Ti byli na místě za sedm minut od nahlášení.
Zpočátku panovaly obavy, že požár zasáhl také klimatizaci, jejíž oprava by trvala velmi dlouho. Nakonec se ale ukázalo, že škody na tunelu nebyly tak vysoké.
„Musela být opravena vozovka ve třech blocích, tam byly náklady zhruba do 600 tisíc korun. Pak byly opraveny v koruně tunelu, to znamená v tom vršku, kabelové lávky a všechny kabely, které tam vedou, včetně optického kabelu a kabelu, který je součástí protipožárního systému. Tam se škoda samozřejmě vyšplhala trochu výš, ale celkové náklady na opravu přišly Ředitelství silnic a dálnic na necelých šest milionů korun,“ přiblížil František Rajner z ŘSD.