Provoz tramvají a trolejbusů komplikuje mráz, lidé si stěžují na zimu ve vozech

Až několikahodinové výpadky provozu městské hromadné dopravy v Brně způsobilo v těchto mrazivých dnech přetržené trolejové vedení. Při nízkých teplotách se kovová lana smršťují, a pokud je tah příliš vysoký, prasknou.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kvůli propadu vozovky byla přeložena i trolejbusová zastávka

Kvůli propadu vozovky byla přeložena i trolejbusová zastávka | Foto: Vladan Dokoupil

Podle provozního ředitele Dopravního podniku města Brna Jiřího Valníčka není problém ve špatné údržbě, některá lana jsou údajně vadná už z výroby.

„Kde máme troleje kompenzované závažím, tam tyto problémy nejsou. Může se ale stát, že nosné lano, jež není kompenzované, může prasknout. Není to jenom věc napínané troleje, ale celé struktury vedení,“ vysvětluje Valníček.

Lidé, kteří cestují prvními ranními spoji brněnské MHD, si také občas stěžují na velkou zimu. Přestože je topení puštěné, vozidla jsou většinou po celou noc odstavena venku a trvá delší dobu, než se teplota zvýší.

Podle provozního ředitele Valníčka se přitom začíná topit ještě před výjezdem z vozovny.

„Řidič má přípravnou dobu 15 až 20 minut. Vůz si zapne a zahájí jeho vytápění,“ tvrdí Valníček.
Jak zároveň přiznává, na začátku není vozidlo příliš vyhřáté.

„Kdyby se ale mělo vyhřívat hodinu dvě před výjezdem, tak bychom zaplatili velkou částku na energii,“ upřesňuje Valníček.

Ivan Holas Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme