Tragická bilance na přejezdech. Jen za únor nepřežili střet auta s vlakem 3 lidé

Každoročně se na železničních přejezdech srazí s vlakem okolo 160 aut. Při těchto nehodách loni zemřelo 12 lidí a dalších 26 se těžce zranilo. Za prvních deset únorových dní na přejezdech vyhasly už tři lidské životy.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Železniční přejezd   | Foto: Tomáš Šácha

Pro někoho překvapivě bouráme častěji na zabezpečených železničních přejezdech.

„Paradoxně nejnebezpečnějším přejezdem je ten, který je sice zabezpečený, ale je pouze světelnou signalizací. Řidič spoléhá na to, že signál, který mu zakazuje vjetí na železniční přejezd, zaregistruje a v takových případech potom dochází ke střetu. Řidič se možná plně nevěnuje v tomto případě řízení a vjíždí na přejezd,“ říká šéf dopravní policie Tomáš Lerch.

Přehrát

00:00 / 00:00

Téma o přejezdech natočil redaktor Petr Jansa

Naopak nejbezpečnější jsou přejezdy se závorami. Ale i na nich řidiči poměrně často riskují, když mezi závorami kličkují nebo se snaží projet na poslední chvíli, ale nestihnou to a uvíznou na přejezdu.

„V takovém případě nezbývá než co nejrychleji železniční přejezd opustit, i za cenu toho, že bych v takové chvíli například poškodil závoru. Jestliže dojde k tomu, že se vozidlo zastaví, třeba z technických důvodů, tak samozřejmě okamžitě opustit vozidlo a co nejrychleji informovat o překážce na trati například prostřednictví mčísla 158,“ radí Lerch.

Nevyhovující přejezdy

Maximální rychlost na nezabezpečeném přejezdu, není-li vybaven stopkou, je 30 kilometrů v hodině, když u něj bliká bílé přerušované světlo, pak můžeme jet až padesátkou. A když na něj vjedeme v době, kdy svítí červené světlo, pak nám hrozí pokuta na místě do 2500 korun a 7 bodů. To ale asi není nic proti hazardování se životem.

Policie ale upozorňuje i na další věc. Podle ní je totiž každý desátý železniční přejezd nevyhovující. Při bezmála tisícovce loňských kontrol to podle Lercha odhalili policejní inženýři.

„V roce 2013 jsme zkontrolovali celkem 970 železničních přejezdů, přičemž ve 106 případech byl dán podnět k odstranění nějakého nedostatku,“ uzavírá Lerch. Jednalo se například o stav dopravního značení nebo zabezpečovacího zařízení.

Na železničních přejezdech zemřelo loni 24 lidí,nejméně za 11 let | Foto: ČTK | Zdroj: ČTK

Petr Jansa Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme