Dělníci začínají na D1 bourat vozovku, u Lokte a u Jihlavy se jezdí úzkými pruhy

Dělníci dnes začnou v modernizovaných úsecích dálnice D1 u Lokte a Jihlavy bourat starou vozovku. Auta na zhruba dvaceti kilometrech jezdí obousměrně v úzkých pruzích, oddělených jen mobilním svodidlem. Někde řidiči narazí i na novou značku střídavá jízda.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem se jezdí ve dvou zúžených pruzích v obou směrech

Mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem se jezdí ve dvou zúžených pruzích v obou směrech | Zdroj: ČTK

Levý jízdní pruh je v místě omezení široký jen 2,5 metru. Mohou do něj pouze auta, která nejsou širší než 220 centimetrů, a to včetně zpětných zrcátek.

V každé z uzavírek je navíc kritické místo, kde se nevejdou dvě auta vedle sebe. Na 72. a 112. kilometru tak značka přikazuje střídavou jízdu, což znamená, že by řidiči neměli jezdit souběžně s vozem ve vedlejším pruhu.

„Je dobré sledovat svislé dopravní značení, kde značka střídavá jízda bude před tímto úsekem umístěná. Pokud zde člověk dojíždí kamion, je lepší zpomalit, nechat kamion poodjet a pak zkusit ho předjet v místě, kde je jízdní pruh širší,“ nabádá řidiče vedoucí stavby František Buršík.

Šířky pruhů pro uzavírku 2+2 | Foto: Michal Jindra

Rychlost je v zúžených úsecích omezená na 80 kilometrů v hodině. Podle Michala Hodbodě z Policejního prezidia je nutné počítat s tím, že se cesta prodlouží o 30 až 60 minut navíc oproti běžné době jízdy.

„Důležité je, aby řidiči sledovali dopravní zpravodajství, počítali se zdržením a vyráželi s dostatečným předstihem, aby měli ve vozidle dostatek tekutin, aby tankovali včas a především aby si přibalili notnou dávku trpělivosti,“ upozorňuje Hodboď.

Od Jihlavy auta na dálnici nenajedou

Na uzavřené polovině dálnice budou dělníci ode dneška až do začátku srpna měnit povrch. Jak potvrzuje Ivan Čásenský z Ředitelství silnic a dálnic, dělníci by měli být vidět po celé délce desetikilometrové uzavírky.

Redaktoři Zelené vlny Radiožurnálu jsou v přímém spojení s Národním dopravním informačním centrem v Ostravě, kde se sbíhají veškerá data o dopravní situaci v celé republice, a do vysílání mohou v případě nutnosti vstoupit kdykoli.

„Pojede to celé liniově, takže uvidíte víc čet, které bourají, bude to rozprostřené v celém úseku. Recyklace potom musí probíhat kontinuálně, čili to bude na jednom místě, a to samé bude pokládka nového cementobetonového krytu,“ popsal Čásenský.

Opravují se i exity, takže řidiči u Lokte a Jihlavy nenajedou na dálnici směrem na Brno. Podle Milana Donta z ministerstva dopravy jsou připravené objížďky.

„Hlavní objízdná rasa je stanovená po dálnici, to znamená z Jihlavy vyjet na Větrný Jeníkov, tam se otočit do protisměru a pokračovat na Brno. Nicméně na silnici 38 jak před Jihlavou, tak v Havlíčkově Brodě budou řidiči informováni o uzavření tohoto exitu pro směr do Brna,“ upřesnil Dont.

Modernizace dálnice D1 | Foto: Český rozhlas

Eva Kézrová, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme