V tunelu Blanka zbývají stavařům dokončit poslední práce. Městu ho chtějí předat do konce září
Vydlážděné stěny, tříproudová silnice a informační tabule, které upravují rychlost. Tak po šesti letech od zahájení stavebních prací vypadá nejdelší městský tubus v Evropě, pražský tunelový komplex Blanka. Podle Metrostavu je už skoro hotový, Praze by ho chtěl předat do konce září.
Stěny v tubusu tunelu z Letné do Troji už jsou nově vydlážděné. Hotové je už částečně i dopravní značení, které upravuje rychlost.
„Tady je hotovo. Až to geometři namalují, tak se jen udělají čáry,“ říká mluvčí Metrostavu František Polák.
Podle Poláka teď zbývá stavařům dokončit už jen externí práce. Stále není hotový Trojský most, nutná je i úprava křižovatek, které jsou na trase k tunelu, a v neposlední řadě také vysázet novou zeleň tam, kde ji stavaři zahrnuli hlínou.
„Dokončíme komplet celou Letnou, že bude taková jako předtím. Tráva a šotolina, jak si Praha 7 poručila,“ dodal mluvčí.
Tunelový kompex Blanka
(Brusnický, Dejvický a Bubenečský tunel)
- jeho výstavba začala v roce 2007
- náklady zatím dosáhly asi 36 miliard korun
- roční provozní náklady 164 milionů korun
- má délku 6,4 kilometru
(nejdelší městský tunel v Evropě)
- řidiči by ho mohli začít používat v září 2014
Tunelový komplex by Praha měla od Metrostavu dostat do konce září. „30. září končíme stavební práce. Potom nabídneme Praze převzetí Trojského mostu včetně tramvají,“ vysvětlil Polák.
O září mluví i náměstek primátora Jiří Nouza z TOP 09. Podle něj by se do té doby mohlo podařit tunel nejen otevřít, ale i zprovoznit.
„Nejsem přítelem měkkých termínů. Lepší je stanovit tvrdší a prodloužit to o týden než o měsíc,“ říká Nouza.
Termín otevření se podle Nouzy bude odvíjet od harmonogramu firmy ČKD, která má tunel vybavit technologiemi a zajistit nové velíny.
„Většina úkolů je v tuto chvíli spojená s činností ČKD. Termín budeme znát během tří týdnů,“ dodal Polák. S firmou ČKD chce Praha začít jednat v následujících dnech.