Hazard místo alkoholu. Z Gambrinus ligy bude Synot liga

Nejvyšší česká fotbalová soutěž přichází po 17 letech o název Gambrinus liga. Jejím novým titulárním sponzorem bude skupina Synot, která působí především v loterijní oblasti. Od příští sezóny tak bude Sparta, Plzeň a dalších čtrnáct nejlepších českých klubů nastupovat v Synot lize.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nové logo nejvyšší české fotbalové soutěže | Foto: LFA

S alkoholem je konec, přichází čas propagace hazardu. První liga, tedy výstavní skříň nejpopulárnějšího českého sportu, spojí nejméně na čtyři roky svou budoucnost s firmou, která vydělává peníze provozem a pronájmem výherních automatů, rulet nebo kurzovými sázkami.

Vedení českého fotbalu symbolickou rovinu příliš neřeší a předseda Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda věří, že přechod od propagace alkoholu k hazardu nejvyšší soutěži neublíží.

Přehrát

00:00 / 00:00

Fotbaloví fanoušci budou od příští sezony chodit na Synot ligu

„Žádný střet, konflikt nebo zásadní moment, který by měl něco změnit, v tom nevidím,“ nechal se slyšet Svoboda.

Není ale zas tak složité najít v názvu nového generálního partnera českého fotbalu odkaz k nejznámější korupční aféře. Je to přesně deset let, co se klub 1. FC Synot stal jedním z hlavních aktérů kauzy, která smetla i majitele firmy Synot Ivo Valentu.

Od disciplinární komise dostal za svůj podíl na uplácení dvouletý zákaz činnosti ve fotbale, pokutu sto tisíc korun, další peněžitý trest i podmínku také od civilního soudu a ještě v roce 2004 Valenta klub, který se dnes jmenuje 1. FC Slovácko, prodal.

Synot
- v roce 1991 založen Ivem Valentou
- věnuje se hlavně loterijnímu průmyslu
- jeho roční obrat v ČR je zhruba 10 miliard Kč
- v ČR zaměstnává přibližně 700 lidí
- působí ve 12 zemích světa
- v letech 2000 až 2004 vlastnil prvoligové Slovácko

Teď se skupina Synot, kterou vlastní kyperská společnost World Capital Ventures, vrací na scénu a peníze chce v českém fotbale utrácet transparentně a šéf Fotbalové asociace Miroslav Pelta si oddychl, že se k tomu někdo odhodlal a pošramocená pověst českého fotbalu neznamená úbytek sponzorských peněz.

„Zažili jsme nelehká období, problémy byly. Je dobře, že jsou ve fotbale lidé, kteří se rozhodují srdcem a ne tolik rozumem. Ne snad, že by to byl případ těchto firem, ale vždy musí být na druhé straně partner, který má fotbal opravdu rád,“ řek Pelta

Gambrinus míří do nižších pater fotbalu

Druhou firmou, o které šéf českého fotbalu mluvil, je Gambrinus. Ten po sedmnácti letech končí se sponzoringem ligové soutěže a své peníze i aktivity přesune do nižších, lidovějších pater fotbalu.

Gambrinus patřil minimálně k zákulisním kritikům praktik v českém fotbale, a tak i tohle může být důvod, i když marketingový manažer Miroslav Peichl se takové interpretaci brání.

„Do jednání jsme vstupovali s tím, že máme nějakou strategii a ve fotbale jsme kvůli fanouškům a kvůli hře. Chtěli jsme posílit aktivity, které směřují do této oblasti. Máme silnou pozici, která nám to umožňuje. Bedlivě vnímáme vnímání fotbalu. Několikrát jsme upozorňovali na některé věci, které je třeba zlepšit,“ řekl Peichl.

Z pozice společnosti, která propůjčuje své jméno první lize, už to teď ale bude problém Synotu.

Jan Kaliba, Jan Suchan, Petr Hašek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme