Zájem o biometrické podpisy roste. Zavést je chce až 70 velkých firem v Česku

Stále víc českých firem zavádí takzvané biometrické podpisy. Ty totiž zajišťují vyšší bezpečnost dokumentů, zrychlují zpracování smluv a firmám navíc šetří náklady. V současnosti už je používají některé banky a mobilní operátoři.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tablet (ilustrační foto) | Foto: Free Digital Photos

V praxi to vypadá tak, že klient se při podpisu smlouvy, například v bance nebo pojišťovně, musí podepsat na speciální podložku nebo tablet.

Biometrie pak zaznamenává kromě grafické podoby podpisu i tlak, rychlost nebo směr tahu. A díky tomu je tak podpis prakticky nemožné napodobit nebo zfalšovat.

Pro klienty to v první řadě znamená hlavně větší bezpečnost, než je tomu u klasického podpisu. Zároveň se ale zrychluje i samotné zpracování dokumentu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Zájem o biometrické podpisy mezi českými firmami roste. Podrobnosti zjišťovala Zuzana Švejdová

Na digitální podpisy přecházejí hlavně telefonní operátoři, zájem je ale i ze strany tuzemských pojišťoven a bank. Systém už v Česku používá například společnosti O2 a T-Mobile, z bank je to GE Money Bank a podobný princip chystá třeba i Česká spořitelna.

Biometrickou technologii plánují využívat nejen společnosti v komerčním sektoru, ale i ve státní správě. Důvody jsou jasné - firmy chtějí klientům nabídnout větší komfort a zároveň ušetřit, jak potvrzuje i jednatel společnosti Pražská softwarová Pavel Rousek.

„Mezi největší úspory můžeme počítat třeba náklad na tisk, manipulaci s papírem. Významnou položkou jsou také náklady na archivaci - dnes mají velké společnosti velký archiv papírových dokumentů, a kdybychom poskládali za sebe jednotlivé šanony, tak dosahují přes sto kilometrů,“ říká.

V budoucnu se bude ověřovat hlasem

V zahraničí se často používá také hlasová biometrie. Rovněž české firmy se chtějí touto cestou vydat. Ověřování hlasem chtějí zavést především banky, a to pro komunikaci s klienty přes call centrum.

Další využití hlasové biometrie je i v bankovnictví pro chytré telefony. Klienti tak prostřednictvím hlasu budou moci například zjišťovat stav svého účtu a v budoucnu i zadávat platební příkazy.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme