Zájem o biometrické podpisy roste. Zavést je chce až 70 velkých firem v Česku

Stále víc českých firem zavádí takzvané biometrické podpisy. Ty totiž zajišťují vyšší bezpečnost dokumentů, zrychlují zpracování smluv a firmám navíc šetří náklady. V současnosti už je používají některé banky a mobilní operátoři.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tablet (ilustrační foto)

Tablet (ilustrační foto) | Foto: Free Digital Photos

V praxi to vypadá tak, že klient se při podpisu smlouvy, například v bance nebo pojišťovně, musí podepsat na speciální podložku nebo tablet.

Biometrie pak zaznamenává kromě grafické podoby podpisu i tlak, rychlost nebo směr tahu. A díky tomu je tak podpis prakticky nemožné napodobit nebo zfalšovat.

Pro klienty to v první řadě znamená hlavně větší bezpečnost, než je tomu u klasického podpisu. Zároveň se ale zrychluje i samotné zpracování dokumentu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Zájem o biometrické podpisy mezi českými firmami roste. Podrobnosti zjišťovala Zuzana Švejdová

Na digitální podpisy přecházejí hlavně telefonní operátoři, zájem je ale i ze strany tuzemských pojišťoven a bank. Systém už v Česku používá například společnosti O2 a T-Mobile, z bank je to GE Money Bank a podobný princip chystá třeba i Česká spořitelna.

Biometrickou technologii plánují využívat nejen společnosti v komerčním sektoru, ale i ve státní správě. Důvody jsou jasné - firmy chtějí klientům nabídnout větší komfort a zároveň ušetřit, jak potvrzuje i jednatel společnosti Pražská softwarová Pavel Rousek.

„Mezi největší úspory můžeme počítat třeba náklad na tisk, manipulaci s papírem. Významnou položkou jsou také náklady na archivaci - dnes mají velké společnosti velký archiv papírových dokumentů, a kdybychom poskládali za sebe jednotlivé šanony, tak dosahují přes sto kilometrů,“ říká.

V budoucnu se bude ověřovat hlasem

V zahraničí se často používá také hlasová biometrie. Rovněž české firmy se chtějí touto cestou vydat. Ověřování hlasem chtějí zavést především banky, a to pro komunikaci s klienty přes call centrum.

Další využití hlasové biometrie je i v bankovnictví pro chytré telefony. Klienti tak prostřednictvím hlasu budou moci například zjišťovat stav svého účtu a v budoucnu i zadávat platební příkazy.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme