Divadelní Odyseu ozvláštní i obnovená Emigrantova píseň od Farmy v jeskyni

Divadelní soubor Farma v jeskyni po několika letech uvede opět svoji nejslavnější inscenaci s názvem Sclavi/Emigrantova píseň. Představení se bude od zítřka po tři večery hrát v pražském Divadle Hybernia na festivalu Divadelní Odysea. „Necháte se tím unášet jako dobrou hudbou,“ zve na představení jeho režisér Viliam Dočolomanský.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Farma v jeskyni - SCLAVI-Emigrantova píseň

Farma v jeskyni - SCLAVI-Emigrantova píseň | Foto: Michal Selinger

Farma v jeskyni inscenaci Sclavi/Emigrantova píseň několik let nehrála. Co vás přimělo k jejímu obnovení?

Byli jsme o to požádáni organizátory festivalu Divadelní Odysea, ale zároveň se nám to tak trochu hodilo. Obnovujeme naše inscenace vzhledem k tomu, že budeme v říjnu slavit 12 let Farmy v jeskyni. A v rámci toho vypustíme do světa i naše starší projekty.

Přehrát

00:00 / 00:00

Představení Sclavi/Emigrantova píseň představil režisér Viliam Dočolomanský

Můžete přiblížit žánr inscenace?

Farma v jeskyni je sama o sobě takový specifický žánr, je to něco mezi fyzickým divadlem, hudebním divadlem – protože se tam naživo zpívají písně – a mezi tanečním divadlem.

Máme svůj vlastní jazyk, kterým komunikujeme, jedná se o takovou intenzivní zkušenost, která se nese v horečnatém tempu zrychleného srdce emigranta.

Představení Sclavi/Emigrantova píseň vzniklo v roce 2005. Jak píše soubor na svých stránkách, představení vychází „z expedic divadelního studia do vesnic na východním Slovensku, ze starých rusínských písní, vystěhovaleckých dopisů a příběhu Čapkova Hordubala“. Herci či režisér za něj získali řadu prestižních ocenění, třeba Cenu Alfréda Radoka.

Můžete být ještě konkrétnější?

Anonymní gastarbeiter se vrací po létech nazpět do vesnice, odkud pochází, a těší se, jak bude přijatý. A po tom návratu vlastně zažívá ještě krutější emigraci, než zažil předtím, protože žena už má pravděpodobně někoho jiného, dcera ho nepoznává, kamarádi ho ignorují, a on se neustále zoufale pokouší se vrátit.

To je asi jediné, co divák potřebuje vědět, jinak je to inscenace, u které vůbec nemusíte přemýšlet, spíš se tím necháte unášet jako dobrou hudbou. Ona má velmi silnou rytmickou složku, i ten pohyb je velmi silně rytmizovaný, jedná se o takovou jakoby intenzivnější, zhuštěnou hodinku.

Vy obvykle hrajete na menších scénách, nemáte třeba trochu strach z toho většího prostoru v Divadle Hybernia?

Nemáme. Hrajeme i na větších scénách a tato inscenace už si zahrála v tolika rozlišných prostorech a nám se většinou povedlo si každý ten prostor ochočit.

ČRo Vltava, kov Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme