Cestující mají při rekonstrukci hlavního nádraží v Olomouci delší cestu k nástupištím
Díra v zemi jako po výbuchu bomby, právě tak to vypadá na hlavním vlakovém nádraží v Olomouci. Před rokem tam začala rozsáhlá rekonstrukce, které se dotkla i cestujících. Dříve hojně využívaný hlavní podchod je totiž zavřený a lidé mají delší cestu k některým nástupištím.
„Označené je to dobře, horší je, že lidé musí dobíhat asi tři sta metrů novým podchodem,“ říká Lukáš Janáček z Troubelic, který musel už několikrát dobíhat vlak na poslední chvíli. „Jezdím každý den, chodím dřív. Je dobře, že nádraží opravují, protože bylo v hrozném stavu,“ dodává Jiří Mareš z Olomouce.
Dělníci stihli za rok postavit nové nástupiště a dvě opravit.
„Pracujeme na nástupišti číslo 2, které bude v nejbližší době dokončeno. Poté se posuneme k prvnímu nástupišti. Souběžně s tím probíhají práce na novém bezbariérovém podchodu,“ přibližuje aktuální stav mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.
Celkové náklady na rekonstrukci železničního uzlu jsou zhruba dvě miliardy korun. Skončit má v srpnu 2016. Práce zatím žádný skluz nenabraly.
„Jediným projektovým posunem je rekonstrukce jednoho z mostů, ke které dojde až v roce 2015. Jelikož by byla stanice napájena jen z jednoho místa, hrozilo by ohrožení provozu. Proto jsme se rozhodli přistoupit k trošku jinému postupu,“ dodává Jakub Ptačinský.
Nádražím projdou denně desítky tisíc cestujících. Zastavují zde všechny důležité dálkové spoje. Po rekonstrukci tudy budou projíždět rychlostí až 160 kilometrů v hodině.