Lázně stále řeší úbytek českých klientů. Jáchymov jim nabízí léčebné varianty

Přesně před rokem začala platit nová lázeňská vyhláška. Ta v některých případech omezila úhradu pobytu z veřejného zdravotního pojištění. Do lázní kvůli tomu jezdí méně pacientů. Například Lázně Jáchymov hovoří až o 50procentním úbytku pojištěnců. Společnost musela propouštět zaměstnance a hledat klienty za hranicemi naší země.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Lázně Jáchymov

Lázně Jáchymov | Foto: Zdeněk Trnka | Zdroj: Český rozhlas

První říjen 2012 - den, kterého se většina lázeňských společností obávala, zvláště ty, které se zaměřují na českou klientelu. Vyhláška ministerstva zdravotnictví totiž omezila pobyty pro některé pacienty. A to se podepsalo na návštěvnosti lázní.

Jak říká ředitel společnosti Lázně Jáchymov Eduard Bláha v některých měsících se dokonce jednalo až o 50procentní úbytek českých hostů:

Přehrát

00:00 / 00:00

O snaze lázní přilákat další klienty mluvila Andrea Štromajerová

„Zkrácená délka pobytů znamená úbytek v řádu 15 procent v přenocování pacientů a alší omezení vedou k dalšímu úbytku. Je pravda, že v průběhu roku, jak si prostředí na novou vyhlášku zvykalo, tak výpadky oscilovaly od až 50procentního do nějakého výpadku 35 procent.“

Dopad na zaměstnanost

Úbytek se naštěstí daří snížit díky zahraničním hostům, kteří se každoročně do lázní vydávají. Bohužel se ale situace podepsala na zaměstnanosti lidí. Společnost musela propouštět.

„Teď věříme, že vše směřuje k dobrému a že po hubeném období, které ale asi bude ještě nějaký rok trvat, se lázně zmátoří a že dokážeme výpadky v dlouhodobém horizontu nahradit.“

Aby i přesto všechno českou klientelu lázně neztratily, snaží se například léčebný program nabízet ve zkrácených variantách.

„Tak, aby lidé nemuseli platit moc přenocování a tudíž na to měli. Potom nabízíme určitá zvýhodněná období a nebo upravujeme i levnější objekty k ubytování,“ připomíná Bláha.

Společnost také více začala spolupracovat s lékaři a samotnými pacienty lázní.

„Kteří teď o nárok přicházejí, informovali, jak a za jakých podmínek se mohou i za své podívat do lázní. Nebo, jak se mohou alespoň s částečnou úhradou dostat do lázní třeba prostřednictvím nejrůznějších ambulantních poukazů, ke kterým si doplatí ubytovací složku.“

Právě o ambulantní péči, za kterou by denně pacienti do lázní dojížděli, by byl velký zájem. I tady jsou ale lázně limitovány.

Nemůžou nabízet více než zdravotní pojišťovny zaplatí. Lázně se proto snaží různě s pojišťovnami vyjednávat.

„Bohužel se spoustu pojišťoven nebo jejich zaměstnanců schovává za klišé: nejsou peníze. Ale ono je to jenom relativní, protože pokud člověk neodebere rehabilitaci, kluby ho bolí, na tak stejně spotřebuje lék. A lék to jsou zase peníze, které pojišťovna vydá,“ připomněl Eduard Bláha.

Lázně Jáchymov, Radium Palace | Foto: CzechTourism

Andrea Strohmaierová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme