Lounská radnice si sama změří provoz na R7, číslům ministerstva totiž nevěří

Města podél nedostavěné R7 vytáhly do boje za rozšíření silnice od Slaného k Chomutovu. Díky tlaku radnic ministerstvo dopravy vzdalo plány nechat silnici v současné podobě, tedy jako dvoupruh a slíbilo její rozšíření.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dopravní zácpa. Ilustrační foto

Dopravní zácpa. Ilustrační foto | Foto: Fotobanka stock.xchng

Teď starostové chtějí, aby se to stalo co nejrychleji. Proto lounská radnice začala měřit, kolik aut denně po silnici projede.

V místě stoupání dvouproudé silnice před odbočkou na Louny se stává nejvíce dopravních nehod s vážnými následky.

„Letos 100% úmrtí máme pouze na této komunikaci,“ konstatuje šéf lounské dopravní policie Jiří Král.

Nebezpečný úsek

Poté, co města podél silnice R7 vyhrála dílčí bitvu o rozšíření silnice, chystá se bitva další, o to, aby práce začaly co nejdříve. Jednou ze zbraní mají být počty aut, které se po nebezpečném úseku silnice denně proženou.

„Jsme získali nějaká čísla z ministerstva dopravy o průjezdnosti vozidel na silnici R7. Nám se tato čísla nezdají, myslíme si, že je tam vyšší průjezdnost vozidel. Proto jsme se sami rozhodli, že si necháme změřit průjezdnost vozidel v průběhu měsíce května,“ říká starosta Loun z Unie pro sport a zdraví Radovan Šabata.

A průběžné výsledky zatím dávají radnici za pravdu: „Zatím to vychází tak, co máme informace, že opravdu ty čísla od ministerstva dopravy jsou menší, než je skutečný stav,“ popisuje Šabata.

Měří se celkem na třech místech, střídavě v různé dny v týdnu po celých 24 hodin. Odborná společnost provádí měření pro radnici zdarma.

Elektronická metoda

Nejde přitom o nějaké zapisování čárek za každé projede vozidlo. Firma využívá moderní postupy, pomocí kterých dokáže kromě celkového počtu vozidel určit i to, kolik tudy projede za den nákladních aut, dodávek nebo osobních vozů.

„Tato metoda je dělaná elektronicky. V podstatě délkou průjezdnosti před tím zařízením se zjistí časovou prodlevou, jestli se jedná o kamion, dodávku nebo osobní automobil. Což je důležité pro vyhodnocení důležitosti té komunikace pro tu mezinárodní dopravu a silniční provoz vůbec,“ doplňuje lounský starosta.

To, že je na R7 skutečně velký provoz, dokládají i slova starosty Postoloprt za Nezávislé Václava Ibla.

Podle něj je pro obyvatele obce Rvenice těžké tuto silnici vůbec přejít: „V blízkosti je obec Rvenice a přejít do Rvenic nebo do Vrtky přes tuto komunikace je strašně nebezpečný. A doopravdy se tam objevily i smrtelný úrazy.“

Aspoň přeměřit

A co si od měření průjezdnosti starosta Loun Radovan Šabata konkrétně slibuje? „Uvidíme, jestli ministerstvo přijme tato naše čísla jako relevantní, ale možná to bude důsledek toho, aby se R7 přeměřila ze státních prostředků ještě jednou,“ věří starosta.

S výsledky měření chce radnice seznámit ostatní starosty i vedení kraje a veřejnost na počátku června.

Jan Beneš, Tomáš S. Šťástka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme