Rekonstrukce nádraží v Olomouci uzavřela hlavní příchod k nástupištím
Rozsáhlá rekonstrukce olomouckého nádraží za zhruba dvě miliardy nyní výrazně zasáhla do běžného provozu. Až zhruba do května bude uzavřený hlavní podchod, cestující tak musí chodit k nástupištím delší trasou.
„Půjdete rovně až na konec a po schodech nahoru. Jsou tam přistavené autobusy,“ radí cestujícím na olomouckém hlavním nádraží pracovnice Českých drah.
Po směně má vymluvené hlasivky. Rekonstrukce kolejiště a nástupišť totiž zasáhla do fungování stanice a někteří lidé bloudí v podchodech.
Na nádraží v Olomouci se uzavřel hlavní příchod k nástupištím. Natáčel tam Ivo Opletal
„Je to tady úplně přebombardované. Nejezdím často a je to velká změna se tady vyznat,“ stěžuje si cestující Josef Dvořák.
Každým dnem projde olomouckým nádražím až několik desítek tisíc cestujících. Ode dneška mají ještě o něco složitější se dostat k vlaku. Stavbaři zavřeli hlavní podchod a na nástupiště se musí oklikou.
„Doposud byli zvyklí, že ještě mohli vstupovat do podchodu z hlavního vestibulu a dostali se průchodem do nového podchodu. To se dnešním dnem změnilo a hlavní vchod z vestibulu se uzavírá. Možnost vstupu do průchodu nebo do nového podchodu je buď zvenčí, anebo v hale v pravé části vedle pizzerie,“ vysvětluje mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.
Hotovo bude v létě 2016
Hlavní příchod k nástupištím bude k dispozici až příští rok na jaře. Podle Jakuba Ptačinského ze Správy železniční dopravní cesty dělníci nyní pracují také okolí stanice.
„Pracujeme na izolaci jednoho z mostů, které u hlavního nádraží jsou, pokračujeme s výstavbou trafostanice. V nejbližší době nás čeká kabelová část, ať už se týká komunikace nebo zabezpečovacích zařízení,“ upřesnil Ptačinský.
Rekonstrukce za dvě miliardy korun skončí v srpnu 2016.
Zvětšit mapu