Systém bránící střetu tramvají na jednokolejce se osvědčil i při nedávných chybách řidičů

Za poslední dva týdny hned dvakrát chybovali řidiči tramvaje na lince s číslem 11, která jezdí mezi Libercem a Jabloncem. Řidiči vyjeli v obou případech z výhybny dříve, než měli, nepočkali na protijedoucí tramvaj a hrozila srážka. Včas je však zastavil bezpečnostní systém.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tramvajové koleje - ilustrační snímek

Tramvajové koleje - ilustrační snímek | Foto: Vladan Dokoupil

Na terminál v Liberci přijíždí tramvaj s číslem 11. Nastupují do ní cestující, z nichž většina jede do Vratislavic a do Jablonce.

V rozhovoru narážejí i na dva problémy z minulých dnů, kdy řidiči nepočkali na protijedoucí tramvaj a opustili výhybnu. Oslovení cestující se však srážky tramvají na jednokolejné trati většinou nebojí.

Přehrát

00:00 / 00:00

Příspěvek o zabezpečení na tramvajové jednokolejce natočila redaktorka Šárka Škápíková

„To mě napadalo, když jsem byla dítě, ale teď jako dospělý člověk si to umím odůvodnit těmi výhybkami,“ říká cestující, která prý na trati mezi Jabloncem a Libercem jezdí asi třikrát týdně.

„Samozřejmě že mě někdy napadlo, že taková možnost je, ale vzhledem k tomu, že je to v dnešní době řízené počítačem, tak jsem se toho nijak neobával,“ doplňuje muž.

Nedávné události však přece jen jisté pochybnosti zanechaly. „Vůbec nepředpoklám, že by k něčemu takovému mělo dojít, a dost mě překvapilo, že se to stalo,“ podotýká žena.

Až ke srážce by však na tramvajové lince nemělo nikdy dojít. Případnou lidskou chybu hlídá automatický bezpečnostní systém. A jak se ukázalo v posledních dnech, funguje dobře. V obou případech pochybení zachytil a ihned tramvaje zastavil.

Jak popsal provozní ředitel Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou Oskar Zappe, došlo k tomu, že tramvaj nepočkala a vyjela z výhybny. Přejela ovšem přes kontakt bezpečnostního systému, takže ještě předtím, než vůbec vyjela na jednokolejnou trať, automatický bezpečnostní systém tramvaje zastavil, došlo k výpadku elektrického proudu.

„To znamená oba dva vlaky byly ještě v dané době na výhybně, a nebyly na jednokolejném úseku,“ popisuje Zappe.

Přestože k neštěstí nakonec nedošlo, chybující řidiče dopravní podnik potrestal. „Oba dva řidiči byli sundáni z výkonu služby na šest měsíců na jinou práci, dostali vytýkací dopis, a jestli se dostanou zpátky do praxe, což není jisté, čeká je zase opětovné přezkoušení z odborné způsobilosti a zdravotní způsobilosti k řízení drážního vozidla,“ doplnil Zappe.

Šárka Škapiková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme