Brněnský řidič tramvaje David Hrůza zachránil v lednu dva seniory z hořícího domu. Když byli všichni v bezpečí, nasedl jakoby nic do tramvaje a pokračoval v jízdě.
Tramvaj fungovala jako zácvikové vozidlo v Bratislavě. Po kompletní renovaci se s ní od jara příštího roku svezou cestující na nostalgické lince 23 a na historické 42.
Tramvajová točna v Praze na Dlabačově s přilehlou železobetonovou lávkou po čase znovu ožívá – město tam otevřelo nové bistro a s místem má i další plány.
Výpadek způsobila technická závada v rozvodně na Chodově. Mluvčí Pražské energetiky Petr Holubec poznamenal, že podobný výpadek nebyl v Praze několik let.
Tramvaje by tunelem měly jezdit na přelomu letoška a příštího roku. Do roku 2024 má být hotový i navazující Velký městský okruh, tedy čtyři pruhy nové silnice.
V soupravách podle policie byli cestující, nikdo však nebyl zraněn. Pachatel údajně poškodil sedm bočních oken souprav. Škoda se podle vyšetřovatelů vyšplhala zhruba na 130 tisíc korun.
„Je mírně omezen provoz pražské MHD, a to asi o devět procent. Již mnoho let dochází s ohledem na obvyklý pokles využití PID na počátku roku k mírnému omezení nabídky spojů,“ uvedl mluvčí.
Denně kolem projedou tisíce řidičů. Přehlédnout ji nejde. Posprejovaná tramvaj, která už dva a půl roku stojí na poli blízko dálnice D1 u Prahy, tam bude stát i nadále.
„Je tu vysázený rozchodníkový koberec, který se sem dováží v balech a rozkládá se na připravený podklad. Má funkci akumulace dešťové vody,“ popisuje Ondovčák použité technologie.
Dopravní podnik uzavřel trať mezi Lazarskou, Národní třídou a Újezdem a taky na části Vinohradské třídy. Obě potrvají až do srpna, cestující by se měli připravit na delší přestupy a taky na zpoždění.
Bratislava cílí na proočkovanost obyvatel ze 75 procent. Primátor proto přišel s motivací ve formě soutěže o roční tramvajenku, která vyjde na 199 eur.
Město i ve schválené upravené strategii rozvoje tramvajové sítě počítá s tím, že by na prodloužení kolejí do Holyně navázala stavba trati až do Slivence, musí ale nejdřív vyřešit majetkové vztahy.
Červený a šedý kabát mají v budoucnu obléknout všechny autobusy, tramvaje a vlaky v systému Pražské integrované dopravy - tedy i ty spoje, které zajíždějí až do středních Čech.
Na projektu spolupracuje Pražský dopravní podnik s Fyzikálním ústavem Akademie věd. Výsledky testování by měly být k dispozici nejpozději na přelomu května a června.
Druhá elektrifikovaná trať v Praze se stala dalším milníkem ve využívání elektřiny, jako první totiž sloužila čistě praktickým účelům. Dnes je součástí vytížené trati mezi Florencí a Palmovkou.
Výše úspor byla jedním z důvodů, proč se proti návrhu postavili náměstek primátora Adama Scheinherr (Praha Sobě) a náměstek v ROPIDu Martin Šubrt. „Úspora je nízká v porovnání s dopady na cestující.“
Berlínské tatry tak budou v provozu ještě pár týdnů a možná i několik měsíců. Od strojů, které postavili dělníci ve vršovické ČKD, se ale dost proměnily.
Na pravidelnou linku vyjel prototyp poprvé 21. června 1961. Pražané se staršími typy můžou svézt dodnes, vozy stažené z retrolinky jezdí v běžném provozu.
Výpadek elektřiny na krátko zastavil tramvajovou dopravu. V ulicích se tvořily kolony tramvají. Krátce před 15.00 už se ale začal provoz vracet do normálu.
Tramvaj se s vozem popelářů srazila poblíž zastávky Vosmíkových. Podle záběrů na twitteru pražských hasičů má tramvaj poškozené čelo a předním podvozkem vykolejila.
Jízda tramvají je pro většinu lidí naprosto rutinní záležitostí. Před 145 lety to ale byla v Praze žhavá novinka. V roce 1875 vyjela v hlavním městě první koněspřežná tramvaj.