Volebním lídrem ANO v Praze bude Stuchlík, rozhodlo vedení hnutí. Druhý na kandidátce bude Nacher

Pražskou kandidátku ANO povede na podzim do komunálních voleb spolumajitel finančně poradenské společnosti Fincentrum Petr Stuchlík. Rozhodlo o tom v sobotu vedení hnutí, jehož členové hlasovali kvůli dovoleným přes internet. Na druhé pozici bude vítěz vnitrostranického referenda Patrik Nacher. Komunální volby se uskuteční 5. a 6. října.

Praha (Aktualizováno: 17:37 21. 7. 2018) Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Podnikatel Petr Stuchlík

Podnikatel Petr Stuchlík | Foto: Jan Handrejch | Zdroj: Fotobanka Profimedia / Právo

„Vážím si rozhodnutí vedení hnutí, i když mne tolik nepřekvapuje,“ uvedl pro iROZHLAS.cz Petr Stuchlík a zároveň pochválil další lidi na pražské kandidátce ANO. „Každý přinášíme Praze jinou kvalifikaci, jiné zkušenosti, každý je esem ve svém oboru,“ dodal.

Podnikatel Petr Stuchlík už minulý týden uvedl, že bude rád, když bude moci svými manažerskými a životními zkušenostmi přispět k rozvoji metropole. Praha podle něj potřebuje do čela zkušeného manažera.

Poslanec ANO Patrik Nacher | Foto: Petr Horník / Právo | Zdroj: Fotobanka Profimedia

Radiožurnálu pak řekl, že pokud se stane pražským primátorem, bude pro něj prioritní doprava. „To je to, co trápí naprostou většinu Pražanů, a já bych chtěl Prahu vrátit Pražanům,“ dodal a zmínil také problematiku sdíleného bydlení a Airbnb.

Podnikatel spoluzaložil a vybudoval společnost Fincentrum, která se zabývá finančním poradenstvím. Firma loni zvýšila tržby v Česku meziročně o desetinu na 1,21 miliardy korun.

Poslanec ANO Patrik Nacher jako lídr vzešel z vnitrostranického referenda, respektuje však to, že podle stanov hnutí je výměna možná. Kandidovat ale přes pád na druhé místo chce.

„Vedení dle stanov může dělat změny, učinilo tak. Já to respektuji a pokusím se udělat co nejlepší výsledek z pozice dvě,“ řekl serveru iROZHLAS.cz Nacher.

Třetí místo na kandidátce hnutí ANO bude mít manažer a bývalý ministr financí Ivan Pilný. Čtyřkou bude místostarostka městské části Praha 13 Marcela Plesníková a na páté pozici figuruje ekonomka Marta Gellová.

Kdo je Petr Stuchlík?

Jednačtyřicetiletý Petr Stuchlík absolvoval Fakultu managementu na Vysoké škole ekonomické v Praze. Studoval také marketing na Erasmově univerzitě v Rotterdamu a nedávno dokončil studia managementu pro majitele firem na Harvard Business School v USA.

Problémy s kandidátkou

Komplikace při výběru kandidáta na primátora mělo hnutí ANO v Praze i před posledními komunálními volbami v roce 2014. Kandidátku v Praze měl původně vést bývalý primátor Jan Kasl, další variantou byla podnikatelka Martina Schopperová. Nakonec byla jedničkou Adriana Krnáčová za ANO, která se po vítězství ve volbách ujala místa primátorky. Letos kandidovat nebude.

Podnikat začínal již jako student gymnázia, kdy překládal a připravoval k tisku manuály pro hodinky nebo počítačové hry. Na vysoké škole se pak začal věnovat marketingu a reklamě na internetu, o nichž na přelomu století napsal se spolužáky několik knih.

„Když je vám 20 let, máte na tohle všechno dost sebevědomí," řekl k tomu po letech. Krátce pracoval v marketingu společnosti Johnson&Johnson.

Poté už spolu s Martinem Nejedlým (jen shoda jmen s poradcem prezidenta Miloše Zemana) založil v dubnu 2000 společnost Fincentrum, která se zabývá finančním poradenstvím.

Většinu firmy prodali v lednu 2013 do rukou investičních fondů ARX Equity Partners a Capital Dynamics, ponechali si ale menšinový podíl a zejména řízení firmy.

V roce 2001 pak prodal webovou stránku mediální skupině Mafra, kde letech 2002 až 2006 vedl nově vybudované obchodní oddělení elektronických médií. Finančnímu poradenství se ovšem pod hlavičkou Fincentra věnovat nepřestal.

V lednu 2014 koupil rozhlasové stanice Expres FM a Classic FM (nyní Classic Praha), které byly původně součástí skupiny Mafra, při jejím prodeji společností Agrofert z ní ale byly i kvůli Stuchlíkovu zájmu vyčleněny. Loni v červnu získala dvě třetiny rádií česká internetová jednička Seznam.cz s plánem vytvořit z nich celoplošné stanice.

ako, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme