Modernizace dálnice D1 ovlivní dopravu v celé zemi. Radiožurnál nabídne informace nejrychleji

Rozsáhlá modernizace dálnice D1 je už teď postrachem řidičů, jakákoliv oprava na nejstarší české dálnici totiž prakticky vždycky znamená dlouhé kolony. Zítra se začnou opravovat první dva úseky a do měsíce by měly přibýt další dva. Na řidiče tedy čekají čtyři uzavírky o celkové délce 35 kilometrů. Ti, kteří budou poslouchat dopravní zpravodajství Radiožurnálu, budou mít čerstvé informace.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice D1 nedaleko Větrného Jeníkova. Jeho obyvatelé se bojí, že během oprav dálnice jejich obec zahltí automobily

Dálnice D1 nedaleko Větrného Jeníkova. Jeho obyvatelé se bojí, že během oprav dálnice jejich obec zahltí automobily | Foto: Hana Mikulincová

„Určitě bude, protože my jsme partnerem pro dopravní zpravodajství při modernizaci D1 a máme všechny důležité zdroje,“ potvrzuje Jan Říha, vedoucí redakce Zelené vlny, která bude v případě nenadálých dopravních problémů okamžitě vstupovat do vysílání.

„Na dálnici vidíme záběry kamer, máme informace od našich zpravodajů Zelené vlny, kterých jsou tisíce a kteří po dálnici D1 jezdí velmi často. A kromě těchto zdrojů budeme mít také přímo na Národním dopravním informačním centru svého člověka, reportéra, který bude informovat o tom, co se v tu chvíli děje nejen v místě uzavírek,“ dodává.

Přehrát

00:00 / 00:00

Redaktorka Eva Kézrová přibližuje, jak bude Zelená vlna informovat řidiče o modernizaci dálnice D1

A to je podstatná výhoda oproti jiným médiím, pouze Radiožurnál má „svého“ člověka přímo v centru dění. Jak potvrzuje generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic David Čermák, je to skutečně důležité.

„Národní informační centrum je v zásadě takový mozek, ve kterém se sbíhají všechny informace z celé republiky. V tomhle případě je vytvořen speciální okruh pro D1,“ vysvětluje.

„Kdokoliv bude na NDIC sedět, bude mít informace opravdu z první ruky, to znamená, bude je vědět dřív než kdokoliv jiný. A tím pádem můžou opravdu bezprostředně plynout také do éteru. Já považuji Český rozhlas a konkrétně Radiožurnál za jeden z hlavních kanálů, kterými budou tyto informace řidičům proudit,“ upozorňuje Čermák.

Objízdné trasy nejsou stanoveny

Během modernizace se budou různě měnit dopravní opatření, jiné to bude i na každém ze čtyř úseků, kde se bude letos pracovat. Zelená vlna Radiožurnálu proto nabídne každé ráno pět minut před půl osmou speciální relaci.

„Redaktor Zelené vlny řidičům řekne, na co se mají připravit, kolik pruhů je průjezdných, nebo naopak neprůjezdných, co by se na dálnici ten den mělo dít, na co se mají připravit a třeba upravit svůj program, kdy vyjet, nebo nevyjet, protože opravdu očekáváme velké komplikace,“ přibližuje Jan Říha.

Také na začátku a na konci víkendu bude mít Zelená vlna rozšířené vysílání. Sledovat ale bude i dění na dalších cestách. Oficiální objízdné trasy totiž nejsou při modernizaci nejvytíženější české dálnice stanoveny.

„Samozřejmě budou řidiči, kteří budou chtít tyto úseky objet. Dá se očekávat, že alternativní směr přes Hradec a dál bude také velmi plný. A to všechno budeme sledovat a díky zpravodajům Zelené vlny budeme mít informace rychle a z první ruky,“ uzavírá Říha.

Modernizace D1 - stav k 9.-10.5.2013 | Foto: Český rozhlas

Eva Kézrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme