Sněmovna v novém mediálním zákoně povolila prodloužení licence
Sněmovna schválila návrh nového mediálního zákona. Ten předpokládá, že provozovatelé televizních a rozhlasových stanic budou mít nárok na jedno prodloužení licence.
Poslanci však na návrh sociálního demokrata Bohuslava Sobotky zapracovali do zákona ustanovení, že žadatel o prodloužení celoplošné televizní licence složí jako správní poplatek 200 miliónů korun. Nová norma, kterou nyní posoudí ještě Senát a prezident, by také měla umožnit větší propojování vlastníků médií. Majetkové spojení dvou celoplošných televizí či dvou takových rádií by ale mělo zůstat i nadále zakázáno.
Na televizní obrazovky by se mohla vrátit známá hvězdička. Provozovatelům televizního vysílání totiž sněmovnou schválený mediální zákon ukládá, aby předem upozorňovali na pořady nevhodně pro děti a mládež. Poslanci se ale nemohli rozhodnout, zda zakázat nebo povolit České televizi reklamu na alkohol. Ta nakonec zakázána nebyla. Kateřina Dostálová z ODS s tím ale nesouhlasí. Jak řekla Českému rozhlasu 1 - Radiožurnálu, Česká televize žijící z koncesionářských poplatků má ze zákona vzdělávat a vychovávat. Tudíž podle ní nemá reklama na obrazovkách ČT co dělat.