Pátrací tým vytáhl z moře černou skříňku letadla AirAsia
Potápěči vylovili z moře jednu z černých skříněk letadla společnosti AirAsia. Oznámil to šéf indonéské pátrací skupiny Bambang Soelistyo. Vyšetřovatelům se prý také podařilo lokalizovat druhou černou skříňku. Letadlo zmizelo za bouřlivého počasí 28. prosince se 162 lidmi na palubě, nikdo neštěstí nepřežil. Podle jednoho z vyšetřovatelů před pádem explodovalo, Jakarta ale tyto zprávy záhy popřela.
Koordinátor pátracích operací oznámil, že Airbus před pádem do moře mohl explodovat. Došlo k tomu pravděpodobně kvůli velké změně tlaku vzduchu. Naznačují to prý trosky levé strany stroje, která je rozpadlá na kusy.
Záhy ale na tuto zprávu reagoval vyšetřovatel z indonéské komise pro bezpečnost dopravy. Řekl, že pro tuto teorii nejsou žádné důkazy.
Černou skříňku se záznamem o průběhu letu vynesli dnes ráno na hladinu čtyři potápěči.
Nahrávku nyní budou zkoumat experti v Jakartě. Na výsledky si ale podle indonéských úřadů bude nutné počkat dva týdny až měsíc.
Vyšetřovatelé havárie také uvedli, že se jim podařilo najít i druhou černou skříňku, která má obsahovat komunikaci pilotů v kokpitu. Zatím se jí ale nepodařilo z moře vyzvednout. Právě černé skřínky by měly odhalit, co se na palubě odehrálo.
Airbus zmizel z radarů
Letadlo společnosti AirAsia na lince QZ8501 se zřítilo do Jávského moře koncem prosince při cestě ze Surabaje do Singapuru. Na palubě bylo 162 lidí, nikdo z nich nehodu nepřežil.
Airbus A320-200 zmizel z radarů ani ne v polovině letu. Než byl se strojem přerušen kontakt, tak pilot oznamoval řídící věži, že se blíží k nebezpečným mrakům.
Kvůli hustému provozu ale nedostal povolení vystoupat do větší výšky. Vyšetřovatelé si proto myslí, že výpadek motorů a následný pád mohla způsobit námraza.
Pátrací týmy se už dřív vyzvedly 48 těl obětí, většinou indonéských pasažérů a členů posádky. Některé z nich už se podařilo i identifikovat. Předpokládá se, že mnoho dalších je stále připoutáno k sedadlům v trupu stroje.