ČOI zjistila nedostatky v pětině kontrolovaných cestovních kanceláří
Prakticky každá pátá zkontrolovaná cestovní kancelář či agentura nějakým způsobem porušila zákon na ochranu spotřebitele. Ukázala to rozsáhlá akce České obchodní inspekce, která prověřila více než stovku takových provozoven z celé republiky.
Nejčastěji inspektoři narazili na nedodržení povinnosti informovat zákazníka o tom, co a za jakých podmínek může ze služeb kanceláře reklamovat. To je v situaci, kdy se množí stížnosti turistů například na úroveň ubytování nebo služby delegáta věc, na kterou je podle mluvčí inspekce Miloslavy Fléglové potřeba dávat obzvlášť pozor. To ostatně dokazují i další nálezy inspektorů.
"Bohužel, bylo to právě v souvislosti s reklamacemi, to znamená, že dvě cestovní kanceláře nevyřídily reklamaci v zákonem stanové 30denní lhůtě, a některé informace, které uváděly v katalozích nebo letácích, byly nepravdivé. Pokud nedostaneme odpověď na veškeré otázky týkající se poskytovaných služeb a jejich úrovně, pak bych doporučovala vůbec takovou smlouvu neuzavírat, přestože finanční podmínky jsou velmi výhodné," řekla Radiožurnálu mluvčí České obchodní inspekce.
Za méně závažná pochybení inspekce rozdala pět blokových pokut v celkové hodnotě 4 a půl tisíce korun. S 16 kontrolovanými agenturami povede správní řízení. Těm za porušení zákona o ochraně spotřebitele hrozí až padesátimilionová pokuta.