EET dopadne na zaměstnance i zákazníky, říká šéf pekařství. Místo zavírání zdražuje

Náklady na zavedení evidence tržeb mohou u velkých obchodníků dosáhnout až milionů korun. Příkladem je jablonecké Pekařství Šumava. Původně zvažovalo, že zavře některé ze svých 150 prodejen, protože firmu bude stát EET tři miliony korun ročně. Nakonec se společnost rozhodla zdražit některé druhy pečiva.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Chléb, pečivo | Foto: CC0 Public domain, Fotobanka Pixabay

Podle předsedy představenstva jabloneckého pekařství Šumava Ivana Šnajdra zvýšené náklady odnese v první řadě zaměstnanec, posléze i zákazník.

„Nedostane přidáno, ale bude tlačen mzdou co nejvíc dolů. Samozřejmě se musí některé položky ekonomicky zdražit. Připravujeme nějaké změny cen, to pozná zákazník, který chce nějaký nadstandard. Koláč si koupí o padesátník dráž. Ale rohlík a chleba se v České republice zdražit nedá, “ vysvětluje Šnajdr.

Žádnou z prodejen ale pekařství prozatím nezavře. „Nechceme zavírat. Většinou na těchto vesnických provozovnách dělají nejkvalitnější lidi, sice starší, ale nechceme je připravit o práci,“ dodává Šnajdr.

Upravenou pokladnu s modulem už téměř měsíc v obchodě se zdravou výživou používá také Markéta Kučerová. Žádné změny v cenách pečiva neplánuje. „Pokladna je tady od začátku a teď kvůli EET se zaktualizoval jen program a funguje to samo. Zdražovat se nebude, nestálo nás to vlastně nic, akorát jsme museli zaplatit pána, který nám dělal ten program,“ říká Kučerová.

K druhé vlně EET se 1. března připojí velkoobchody a maloobchody, tedy zhruba 250 tisíc podnikatelů.

Eva Malá Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme