Ekonomické informace 29. 12. 2004

Mnoha českých kamionům stále chybí vybavení pro automatické odečítání elektronického mýta. Německo ho přitom začne vybírat už 1. ledna, tedy tuto sobotu. Zatím potřebný přístroj chybí asi šestině z 12.000 kamionů, které o montáž palubních jednotek požádali.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kamion s návěsem

Kamion s návěsem | Foto: Jan Rosenauer

Podle mluvčího tuzemského sdružení autodopravců Česmad Bohemia Martina Felixe mohou za zdržení montáží obě strany - německé sdružení Toll Collect, které výběr mýta zajišťuje, i samotní dopravci.

Přehrát

00:00 / 00:00

M. Felix: Vybavení

Meziresortní komise pro privatizaci společnosti Vítkovice Steel rozhodla, že 6. ledna bude na jejím zasedání vyhlášeno dvoukolové výběrové řízení a bude schválen časový harmonogram privatizace tohoto podniku. Vážný zájem už o něj projevila například největší americká ocelářská společnost NUCOR (njukor) Corporation. Jak by mělo výběrové řízení probíhat, to Radiožurnálu řekl Radek Němeček z tiskového oddělení ministerstva financí.

Přehrát

00:00 / 00:00

R. Němeček: Vítkovice Steel

Němečtí výrobci aut nebudou na letošek vzpomínat právě v dobrém. Krize v odvětví pokrčovala a prakticky všechny automobilky musely spořit a omezovat všemožně výdaje, hlavně na drahou pracovní sílu. Příští rok má být podle prognóz jen o málo lepší. Více zpravodaj Českého rozhlasu v Něměcku David Šťáhlavský .

3 200 000 až 3 250 000 vozů to je prodejní předpoklad pro rok 2005 německé automobilky. Prognóza vychází z toho, že ekonomická situace se ve SRN nezmění ani v příštím roce a většinu spotřebitelů bude držet při zemi v jejich spotřebních výdajích - strach ze nezaměstnanosti.

Výrobci se budou naopak snažit kontrovat zvýšenou nabídkou nových modelů. Spoléhat se totiž chtějí především na domácí trh, neboť ten zahraniční není už tak spolehlivý jako dříve. Rovněž Daimler-Chrysler po bavorském BMW přichází s malým vozem, nové malé řady B. Letos prodej osobních aut v Německu nepatrně vzrostl, od roku 1999 však pokles o více než 15 %!

Neplatiči splátek leasingů nebo splátkového prodeje se mohou dočkat toho, že už jim nikdo neprodá. Od příštího roku by měl začít fungovat tak zvaný nebankovní registr. Ten má provozovat databázi informací o klientech leasingových firem a společností nabízejících splátkový prodej. Registr bude obsahovat pozitivní i negativní informace o fyzických i právnických osobách, které jsou ve splátkovém vztahu s některou z účastnických firem. Cílem databáze je vzájemné informování věřitelských subjektů o bonitě, důvěryhodnosti a platební morálce klientů.

Čínský investor v dopravě chce postavit v Děčíně novou loděnici a modernizovat starou halu. Nová výrobna lodí za několik milionů korun by měla zaměstnat až 500 lidí. Podle děčínského starosty Pavla Jeřábka by mohla výstavba loděnice začít v roce 2006.

Ratingová agentura Standard & Poor's dnes snížila hodnocení dlužnické spolehlivosti ruské ropné skupiny Jukos na stupeň D. Ten v jazyce ratingů upozorňuje investory, že firma není nadále schopna své dluhy splácet. Jukos již vyhlásil bankrot v USA, protože je pod tlakem ruských úřadů na zaplacení obřích daňových nedoplatků.

Milan Kopp, David Vandrovec Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme