Unie jedná o zpřísnění emisních limitů. Podle automobilek jsou normy těžko splnitelné

V Praze se v pátek koná mezinárodní konference visegrádských zemí o budoucnosti automobilového průmyslu. Hlavním tématem je v současnosti projednávaný návrh Evropské komise, který má regulovat emise oxidu uhličitého po roce 2020.

Brusel Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Emise (ilustrační foto) | Foto: Reuters | Zdroj: Reuters

Chystanou změnou je nařízení, které omezí emise oxidu uhličitého pro výrobce automobilů. Automobilky uvádějí, že právě konečné znění tohoto návrhu, který se aktuálně projednává mimo jiné v Evropském parlamentu, určí budoucí podobu automobilové výroby v unii.

Zakázat dieselové motory ve městech? 'Polovičaté řešení a prakticky žádný efekt,' říká motoristický odborník

Číst článek

U emisí CO2 jde mimo jiné o výpočet emisí u všech vyrobených aut v továrně. Zkrátka pokud bude vyrábět třeba polovinu aut na elektřinu a polovinu se spalovacími motory, musí se v průměru pro jedno vyrobené auto vejít do určitého emisního limitu CO2. Když ho nesplní, dostane pokutu. Jenže podíl prodaných elektromobilů je zatím mizivý.

V prvním čtvrtletí se v Česku prodalo pouze 107 z celkových téměř 68 tisíc elektromobilů. „Limity, které jsou nastaveny odhadem k roku 2030, se nedají se stávajícími technologiemi absolutně splnit. My samozřejmě v těch stávajících spalovacích technologiích pracujeme, Česká republika je tradičně vysoce konkurenceschopná,“ říká Zdeněk Petzl, výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu.

Bez zapojení elektrických motorů ale nebude splnění přísnějších limitů možné, dodává Petzl. Při nastavování emisních limitů je proto podle sdružení potřeba myslet na to, jaký je jejich ekonomický dopad a zda jsou navrhované požadavky reálné.

Ondřej Luštinec Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme