Internetové obchody často nedodržují občanský zákoník

Pouze 26 internetových obchodů ze 100 u nás dodržuje občanský zákoník. Průzkum Sdružení na obranu spotřebitelů ukázal, že některé obchody zkracují zákonnou záruční dobu nebo vylučují právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy v případě, že si zákazník zboží objednal na internetu, ale odebral osobně.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Práce s PC

Práce s PC | Zdroj: AFP

Objevily se ale i další závažné nesrovnalosti, říká právnička Sdružení Klára Přikrylová. "Obchodníci účtují poplatky za takzvanou neoprávněnou reklamaci, čímž se snaží vyloučit nebo omezit právo spotřebitele na to, aby vůbec zboží mohl reklamovat. Často jsme se setkávali i s tím, že prodejci odmítali přijmout zboží k reklamaci, pokud nebylo dodáno v originálním obalu, což samozřejmě ne každý si schovává obal do výrobku po dobu 24 měsíců a ani to zákon nepředpokládá, čili prodejce by si toto neměl na spotřebiteli vynucovat."

Podle Přikrylové ale chybující obchodníci vzali průzkum Sdružení na obranu spotřebitelů v potaz a na jeho výsledky rychle zareagovali. "Zaznamenali jsme vesměs kladné odezvy ze strany obchodníků a určitou vůli tu nepříznivou situaci napravit. V průběhu tří týdnů, které měli na odstranění těchto závad, se nám ozvalo 68 obchodníků a z nich polovina nedostatky nějakým způsobem odstranila nebo opravy avizují."

Marika Táborská, Naďa Bělovská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme