Mladí už bez internetu nenakupují. Přes mobil hledají recenze a porovnávají ceny

Bez telefonu připojeného k internetu si už nenakoupí. Řeč je o mladé generaci. Svůj chytrý telefon nebo tablet pří nákupech používá 82 procent zákazníků do čtyřiadvaceti let. Nejčastěji na něm hledají recenze a srovnání cen. Češi se ale při nákupech v kamenných obchodech nejčastěji orientují podle ceny, kvality a také toho, jak zboží vypadá. Ukázala to studie poradenské společnosti EY.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mladí lidé už bez telefonů nenakupují. Například si fotí oblečení, které posílají přátelům a známým. (ilustrační foto) | Foto: Fotobanka Pixabay | Zdroj: Pixabay

Rozdíly mezi muži a ženami při rozhodování nakupování jsou velké a svou roli hraje i věk. Podle nejnovější studie společnosti EY většinu českých žen lákají k nákupu ceny a slevy. U mužů zase rozhoduje kvalita kupovaného zboží.

Osm z deseti mladých používá při nákupu mobilní telefon. S mobilem v ruce v obchodech tak porovnávají ceny, hledají recenze nebo si zboží fotí a posílají kamarádům nebo blízkým a ptají se jich na názor nebo rady. Třeba jestli si mají opravdu koupit vybrané šaty - v kabince se vyfotí a obrázek odešlou.

S nákupními vozíky jezdíme už 80 let. Počáteční nezájem o ně vyřešila až reklamní kampaň

Číst článek

Takové chování je novinkou i pro obchodníky, říká Ondřej Žák, výkonný ředitel oddělení podnikového poradenství společnosti EY. „Pro obchodníky je toto úplně nová situace, se kterou se musí vypořádat, protože mají současně možnost digitálním zákazníkům zasílat různé zprávy nebo komunikovat s nimi přes různá média, přes e-mail, přes SMS zprávy. Musí o tom zákazníkovi už uvažovat úplně jinak," řekl Radiožurnálu Žák.

Trendem nakupování posledních let je, že stále více spotřebitelů klade důraz na kvalitu za rozumnou cenu - oblíbené tak jsou třeba různé výprodejové akce.

Ženy a muži se liší také v důvodech, kvůli kterým obchody navštěvují. U žen je to jednoznačné, alespoň co se týká oblečení. Prostě si chtějí udělat radost. U mužů výlet do obchodu znamená většinou to, že musí nahradit už obnošený kousek novým nebo pořídit něco, co v šatníku ještě vůbec nemají.

Bez obchodních podmínek a s polystyrenovými botami. Podvodné e-shopy se tváří jako prodejny z Česka

Číst článek

Ženy také lákají slevy. Využívá je 56 procent z nich. Naopak mnohem jasnější jsou motivace obou pohlaví třeba při nákupu drogerie nebo nábytku. Devět z deseti nakupujících zavítá do drogerie z prostého důvodu, že jim doma došlo současné balení jednotlivých produktů.

Jediné odvětví, kde nefungují slevové akce, je podle průzkumu nákup nábytku. Češi ho totiž nakupují hlavně proto, že ten, který mají doma, už prostě dosloužil, rozbil se nebo proto, že zařizují nové bydlení. Je to navíc i jediná kategorie, ve které se mladí zákazníci chovají stejně jako ti starší.

Barbora Benešová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme